Sébastien Bourdais ezúttal nem hibázott. A Vegasban hibát hibára halmozó háromszoros Champ Car bajnok egy héttel később, Long Beach-en magabiztosan szerezte meg a pole-t, majd végül nyerte meg a versenyt.
Azonban Sébastien Bourdais-nek (Newman/Haas/Lanigan Racing) nem volt könnyû dolga. A viadal elsõ felében még úgy tûnt, hogy nincs ember, aki tartani tudja a lépést vele, hiszen a bajnoki címvédõ már 22 másodpercre növelte elõnyét.
A sors viszont nem könnyítette meg Bourdais dolgát. Az 54. körben Simon Pagenaud (Team Australia) a gumifalban kötött ki. Az eset miatt sárga jelzés lépett érvénybe, így a francia nagy elõnye egy pillanat alatt szertefoszlott. Pagenaud balesete viszont rendkívül kapóra jött a többiekétõl eltérõ taktikán lévõ Oriol Serviának (Forsythe Championship Racing).
A Paul Tracy helyére beugró katalán versenyzõ vasárnap Long Beach-en olyat produkált, amit versenypályán viszonylag ritkábban láthat az ember. A 2003-as Champ Car bajnok a szombat délelõtti szabadedzésen csigolyarepedést szenvedett, így alig egy órával a második idõmérõ elõtt csapata megkereste a pályán tartózkodó Serviát, hogy ugorjon be Tracy helyett. A jelenleg autó nélkül álló versenyzõ azonnal megragadta az alkalmat. Csodát senki sem várt Serviától, hiszen alig egy órával egy idegen kocsiba beülni - miután január óta nem vezetett versenyautót az ember -, és azzal jó eredményt elérni szinte lehetetlen feladatnak tûnt. A katalán végül a 14. helyen fejezte be az idõmérõt, a Toyota Grand Prix of Long Beach-et pedig a 15. rajtkockából kezdhette meg.
A viszonylag sima rajt után néhány körrel Mario Dominguez (Forsythe Championship Racing) falnak csapta autóját a kilences kanyarban, így a verseny elsõ sárga jelzése máris érvénybe lépett. Ezt kihasználva Servia azonnal a pitbe hajtott. A Forsythe csapat úgy döntött, hogy a mezõny nagy részétõl eltérõ taktikát választ. Miután visszatért a pályára Servia tovább folytatta útját az élmezõny felé, majd a 28. kör környékén, amikor a többiek kimentek a pitbe, átvette a vezetést. Hét élen töltött kör után a katalán is kiment tankolni, ahol csapata rendkívül gyorsan dolgozott, így Servia Bourdais mögé a harmadik helyre tért vissza.
Pagenaud balesete azonban kedvezett a katalánnak, aki a bajnoki címvédõ mögött 22 másodperces hátrányban volt. A sárga jelzést kihasználva Serviával együtt a mezõny nagy része a pit felé vette az irányt. Az utolsó kiállás után a #3-as rajtszámú Indeck kocsit vezetõ versenyzõ a második helyre tért vissza, ám Bourdais-vel nem tudta felvenni a versenyt. Megérkezett azonban mögé az Alex Tagliani-Will Power-Justin Wilson trió, akik a harmadik helyért kõkemény csatát vívtak. Tagliani megpróbálta Serviát támadni, ám a katalán minden esetben meg tudta védeni pozícióját.
Oriol Servia tehát a 14. helyrõl indulva a második helyen ért célba. A katalán versenyzõ tegnap ismét bebizonyította, hogy igenis jó versenyzõ és megérdemelné, hogy idén is helye legyen a Champ Carba.
A dobogó legalsó fokára a vegasi gyõztes, Will Power (Team Australia) állhatott. Az ausztrál versenyzõ elég rosszul kapta el a rajtot ezért visszaesett néhány helyet. A második kiálláskor viszont sikerült visszaelõznie Justin Wilsont (RSPORTS), majd Alex Figge balesetét követõen az utolsó újrarajtnál Taglianit utasította maga mögé.
A verseny alakulásáról hamarosan részletes beszámolóval jelentkezünk.
A Toyota Grand Prix of Long Beach végeredményét az "Eredmények" rovatban találjátok.
Kapcsolódó cikkek:
Versenyelőzetes: Toyota Grand Prix of Long Beach
Long Beach, Q1: Power ismét az első sorból indulhat
Long Beach: Bourdais nyerte a szabadedzést; Tracy megsérült
Long Beach, Q2: Bourdais ezúttal nem hibázott
Szombati nyilatkozatok, Long Beach


