Minden negyedik magyar kisdiák nem érti az olvasott szöveget, képtelen a továbbtanulásra -derült ki a tanulók körében végezett országos kompetenciamérésből. A tesztet tavaly május végén csaknem négyezer iskola 452 ezer diákja végezte el.
2007. április 13. péntek 09:47 - Hírextra
Évek óta semmilyen javulást nem mértek - mondta Balázsi Ildikó, a SuliNova Kht. értékelési központjának vezetője. Két éve a hatodikos tanulók hasonló arányban - 21 százalékuk nagyon gyengén, vagy egyáltalán nem - értették a szöveget. A teszt azt mutatja, hogy a tényanyagok átadására összpontosító oktatás nem fejleszti a kulcsképességeket. A diákoknak szokatlanok az "életszagú" feladatok, mert az iskolában nem találkoznak ilyenekkel.
A hat illetve három éve elvégzett nemzetközi vizsgálatok szerint is a magyar diákok szövegértése az alsó egyharmadban található - írja a lap.