2025. december 19. - Viola

Közösségi média és podcastkultúra 2025-ben - hogyan változik a tartalomfogyasztás világszerte?

A közösségi média gyors, látványos és folyamatosan pörgő világa sokáig háttérbe szorította a hosszabb, elmélyültebb tartalmakat. 2025-re azonban egyre inkább kirajzolódik egy új egyensúly: miközben a rövid videók továbbra is uralják a figyelemért folytatott versenyt, a podcastok és hosszabb formátumok csendben, de stabilan formálják át a tartalomfogyasztási szokásokat.
2025. december 19. péntek 12:06 - HírExtra

Az elmúlt években a közösségi platformok algoritmusai a minél gyorsabb elérésre és az azonnali reakciókra épültek. A rövid videók, mémek és vizuális impulzusok könnyen fogyaszthatók, ám sok felhasználó számára egyre inkább felszínes élményt nyújtanak. A túlzott információáradat fáradtságot okoz, amit a szakirodalom már „digitális kimerülésként” ír le. Ebben a környezetben nő meg a hosszabb, nyugodtabb formátumok értéke.

A podcastok sikere részben éppen ebben rejlik. Ezek a tartalmak nem a folyamatos figyelemelvonásra, hanem a kísérő jelenlétre építenek: hallgathatók utazás közben, sportoláskor vagy munka mellett. A 2025-ös trendek szerint világszerte nő az olyan műsorok népszerűsége, amelyek elemző, személyes vagy narratív formában dolgoznak fel társadalmi, gazdasági és kulturális témákat. A hallgatók nem csupán információt keresnek, hanem hiteles hangokat és értelmezést.

A közösségi média és a podcastkultúra nem egymás ellenfelei, inkább egymást erősítik. A rövid videók és posztok egyre gyakrabban működnek „belépési pontként”, amelyek egy hosszabb beszélgetésre vagy műsorra irányítják a közönséget. A tartalomkészítők is alkalmazkodnak: egyetlen téma több formátumban jelenik meg, igazodva a különböző figyelmi szintekhez.

A 2025-ös tartalomfogyasztás egyik legfontosabb tanulsága, hogy a felhasználók tudatosabbá válnak. Nem kevesebb tartalmat fogyasztanak, hanem szelektívebben választanak. A jövő nyertesei azok a platformok és alkotók lehetnek, akik képesek egyszerre gyorsan megszólítani és hosszabb távon megtartani a közönség figyelmét.

Forrás: dgtl.hu
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Kultúra témában
Szeret színdarabokat látogatni?
Rajongok a színházért!
Amennyiben időm és pénztárcám engedi, igazán örömmel teszem!
Évente egyszer-egyszer megesik
Évek óta nem voltam színházban, de szeretnék eljutni
Évek óta nem voltam színházban és nem is érdekel a dolog
Soha nem voltam színházban és nem is érdekel a dolog
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását