Lázár  János Miniszterelnökséget vezető miniszter a múlt csütörtöki  Kormányinfón jelentette be, hogy a kabinet 2500 milliárd forintos  közútfejlesztési programot hagyott jóvá: 2022-ig 81 főút újulhat meg,  mintegy ezer kilométer új négysávos autóút és autópálya épülhet hazai és  európai uniós forrásokból. A program részeként az összes autópályát  kivezetik az országhatárig és a megyei jogú városokat gyorsforgalmi utak  kötik majd össze a sztrádákkal. 
    A közlönyben megjelent  határozat értelmében a 2464 milliárd forintos összköltség valamivel több  mint felét, 1279 milliárd forintot biztosítanak majd a hazai  költségvetésből, a többi uniós forrás. 
    A határozat szerint 2018  végére elkészül az M35-ös autópálya Debrecen és Berettyóújfalu közötti  szakasza. Ehhez csatlakozva az M4-es Berettyóújfalu és a magyar-román  határnál található Nagykereki közötti része 2019 második felében  készülhet el. 
    A határozat szerint 2019 első félévében befejezik  az M2-es autópálya kiépítését Budapest és Vác között, 2020 második  felében pedig az M6-os építését Bóly és a horvát határnál fekvő  Ivándárda között. Az M34-es gyorsforgalmi út 2018 végére érheti el az  ukrán határt Záhonynál. 2019 második felében elkészülhet az M4-es út  Budapest és Cegléd közötti szakasza.
    2018 végére autópályává  bővítik az M70-es, 2019 első fél évének végére pedig az M15-ös autóutat.  2019 második felére fölépül az új Duna-híd Komáromnál, a Kalocsa és  Paks közötti Duna-híd pedig 2020 második negyedévére készül el. 
    A  határozat szerint fejlesztik a 21-es utat Salgótarján, a 67-est  Kaposvár, az M25-öst Eger, az M85-öst Sopron gyorsabb megközelíthetősége  érdekében.


