Az idei szezonban a játékok új rendszerben történő lebonyolítása mellett kiemelt figyelmet kapott a fenntarthatóság is. A League of Legends és Valorant kategória győztesei a pénzdíjazáson felül a Magyar E-sport Szövetségen keresztül nemzetközi versenyeken, Európa legjobb egyetemi csapataival mérkőzhetnek meg májusban.
Az idei K&H Egyetemi E-sport Kupa különlegessége, hogy Magyarországon első alkalommal vezették be a Triple-Elimination Bracket rendszerű lebonyolítást. Ez azt jelenti, hogy egy játékos vagy csapat csak a harmadik veresége után búcsúzik végleg a tornától. Ez a versenyforma több lehetőséget biztosít a résztvevők számára a visszatérésre és a bizonyításra, szemben az egyszeres vagy kétszeres kieséses rendszerekkel. Éppen ezért gyakran alkalmazzák olyan eseményeken, ahol kiemelt szerepet kap, hogy valóban a legkiegyensúlyozottabb, legjobb teljesítményt nyújtó játékosok jussanak el a döntőig.
A K&H Egyetemi Kupa döntőjében ennek szellemében négy League of Legends (5v5) és négy Valorant (5v5) csapat küzdött meg egymással, kiegészülve az EA FC 25 (1v1) helyszíni verseny résztvevőivel – köztük Magyarország egyik legjobb EA FC 25 játékosával, a Neumann János Egyetem hallgatójával, Vén Balázzsal.
A döntőben League of Legends játékban a Debreceni Egyetem DEAC eSport, az Eötvös Lóránt Tudományegyetem BeképzELTEk, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Bombonbini Gusini és a Széchényi István Egyetem SZESE E-sport csapatai ütköztek meg egymással. Valorantban az Óbudai Egyetem ÓEz Aláíráspótló, Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem BemészMegírodEgyes, a Széchenyi István Egyetem SZESE E-sport és az Eötvös Lóránt Tudományegyetem EL(IT)TE játékosai csaptak össze.
Valorantban a BME csapata remekelt, míg a Debreceni Egyetem diadalmaskodott a League of Legends mezőnyében. Az EA FC 25 versenyszámban pedig Vén Balázs lett az abszolút győztes.
„A K&H Egyetemi E-sport Kupa évről évre fejlődik, és teret ad a fiatal tehetségeknek arra, hogy megmutassák magukat, közösségben fejlődjenek, és kiváló teljesítményük révén nemzetközi színtéren is bizonyíthassanak. A csapatok kiváló teljesítménye nemcsak a befektetett munkájukat dicséri, hanem jól tükrözi a magyar e-sport egyre erőteljesebb fejlődését is. Ez a sport legdinamikusabban fejlődő, digitális és innovatív ága, amelynek a K&H Bank a terület első nem iparági támogatója. A mostani verseny 1,1 millió forintnyi összdíjazásán felül a legjobb csapatok lehetőséget kapnak arra is, hogy a Magyar E-sport Szövetség közreműködésével nemzetközi versenyeken képviseljék hazánkat és májusban Európa legjobb egyetemi csapataival mérkőzzenek meg– mondta el Horváth Magyary Voljč Nóra, a K&H Csoport kommunikációs vezetője.
„A K&H Egyetemi E-sport Kupa lehetőséget teremt arra, hogy a versenysporton túlmutató értékeket is képviseljünk. A HUNESZ célja, hogy az e-sport x fenntarthatóság elv gyakorlati szinten is megjelenjen a működésünkben – ennek érdekében energiahatékony versenyrendezési modelleket alkalmazunk, csökkentjük a digitális lábnyomot, és szemléletformáló programokkal támogatjuk a játékosokat és közösségeiket. A fenntarthatóság számunkra nem csupán követendő trend, hanem stratégiai irány. Hisszük, hogy az e-sport szektor globális fejlődésében a környezettudatosság kiemelt szerepet játszik, ezért aktívan törekszünk arra, hogy Magyarország a fenntartható e-sport egyik meghatározó szereplőjévé váljon – innovatív megközelítésekkel és nemzetközi partnerségek révén” – emelte ki Rékasi Tibor, a Magyar E-sport Szövetség elnöke.
Egyetemi E-sport Kupa powered by K&H - League of Legends
· 1. helyezett: Debreceni Egyetem
· 2. helyezett: Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
· 3. helyezett: Széchenyi István Egyetem
Egyetemi E-sport Kupa powered by K&H - Valorant
· 1. helyezett: Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
· 2. helyezett: Széchenyi István Egyetem
· 3. helyezett Eötvös Loránd Tudományegyetem
K&H Egyetemi E-sport Kupa - EA FC 25 Challenge
· 1. helyezett: Vén Balázs (Neumann János Egyetem)
· 2. helyezett: Banga József (Debreceni Egyetem)
· 3. helyezett: Félhelyes Levente (Széchenyi István Egyetem)