2022. december 10. - Judit

A kerékpározás 3 kedvező hatása az egészségre

Bár már nem gyakori, de még mindig vannak olyanok, akiknek kétsége van afelől, hogy a biciklizés egészséges lenne. Pedig számos jótékony hatása van annak, ha napi szinten tekerünk egy keveset. Ebben a cikkben megpróbáltunk érveket összegyűjteni, hogy mindenki láthassa, milyen remek mozgásforma a kétkerekezés. Lássuk ezeket!
2022. június 3. péntek 08:01 - HírExtra

1. Mentális egészség

Köztudott, hogy a rendszeresen sportolók körében sokkal kevesebben vannak azok, akik valamilyen mentális betegséggel küzdenek. Ez igaz a kerékpározókra is, hiszen az aktív életmód jelentősen javítja a közérzetet, növeli az önbizalmat, nem utolsó sorban sikerélményt ad még egy rossz nap után is. A bicikli webshop termékei nagy segítségünkre lehetnek tehát, ha stresszt szeretnénk csökkenteni, ha bővítenénk a baráti körünket, esetleg élményekben gazdag edzésre vágyunk. Az ideális szabadtéri sportot ugyanis nem kizárólag egyedül végezhetjük. Érdemes magunkkal hívni a családot és a barátokat, így még magányosak sem leszünk. A biciklizés jót tesz a kapcsolatok ápolásának.

2. Testsúlyra gyakorolt hatás

Nem elvetendő szempont az sem, hogy a bicajozás segít elérni azt az ideális testsúlyt, amire mér régóta vágyunk. Ha ugyanis kevesebb kalóriát viszünk be, mint amennyit bevittünk, akkor bizony fogyni fogunk. Amennyiben tehát ugyanannyit eszünk, mint korábban, de mellette heti több alkalommal tekerünk egy nagyot a környéken, akkor bizony óránként akár 500-800 kalóriát is égethetünk. Ez persze közel sem azt jelenti, hogy utána be kell vágni egy dobostortát, azonban heti 3 alkalom már 1500-2000 kalória mínuszt jelenthet. 

3. A tüdőre és a légzésre gyakorolt hatás

Számos kísérlet bizonyítja, hogy akik nem tömegközlekedéssel és nem is autóval járnak munkába, azok sokkal egészségesebbek. Ha pedig azt hinnénk, hogy kerékpározás közben ki vagyunk téve a légszennyezettség veszélyeinek, akkor rosszul gondoljuk. A legtöbb esetben egy forgalmas belvárosban ugyanis kétkeréken sokkal gyorsabban tesszük meg ugyanazt az utat, így kevesebb ideig ülünk a kipufogógáz közvetlen környezetében. Nyáron ez különösen veszélyes, hiszen a légkondik rátesznek erre még egy lapáttal.

Nem is beszélve arról a tényről, hogy a tüdő sokkal jobban fejlődik, ha folyamatosan eddzük azt. Ehhez azonban nem muszáj azonnal futásnak eredni, hiszen a munkába való tekerés már ad egy jó alapot a napnak. 

Összegezve

Ha tehát azt gondoltuk, hogy a napi fél óra munkába tekerés semmilyen hatással nincsen az egészségünkre, akkor tévedtünk. A bicajozás igenis pozitívan befolyásolja a testünket, a mentális egészségünket és nem utolsó sorban a tüdőnket. Amellett, hogy a rendszeres testmozgás fogyaszt, fejleszti a tüdőt és stresszt tud csökkenteni. Kell ennél több?

Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Életmód témában
Drogok legalizálása?
Igen
Egyes fajtákat, rendezett, ellenőrzött körülmények között igen
Soha!
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását