2022. augusztus 9. - Emőd

Patthelyzetben a vasutasok?

Nem született megállapodás a MÁV és a munkáltatók között az új sztrájktörvény által előírt még elégséges szolgáltatások mértékéről. Gaskó Istvánt, a Liga elnökét kérdeztük a részletekről.
2011. január 11. kedd 06:05 - Hassan Szihám
Miről szólt a tárgyalás?

A tegnapi napon a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) és a munkáltatók között tárgyalások folytak a még elégséges szolgáltatások mértékének megállapításáról. Azért került sor a tegnapi tárgyalásra, mert bár a sztrájkot 2008 januárjában indítottuk és hirdettük meg, a sztrájktörvény múlt havi módosítása arra kötelezte a feleket, hogy a folyamatban levő ügyekben is le kell folytatni a tárgyalásokat, és megegyezésre kell jutni.

Milyen álláspontot képviselt a VDSZSZ?


A VDSZSZ a korábbi véleménye mellett kitartott, hiszen az általunk hivatkozott megállapodások sokkal nehezebb üzemviteli helyzetben születtek, és a munkáltató is aláírta, legutóbb 2009 áprilisában. A munkáltató által korábban, nem egészen két éve elfogadott ilyen típusú megállapodás ma sem veszítette el aktualitását, így ezt ajánlottuk fel a munkáltatónak.

Ez mit tartalmaz?

Mi azt mondtuk, amit régebben: valamennyi vonalszakaszon este és reggel egy-egy vonat közlekedjen. A nagyvárosok környékén pedig további vonatpárok közlekedtetését tudjuk elképzelni a még elégséges szolgáltatások keretében.

Mi volt ezzel szemben a munkáltatók álláspontja?

Számunkra úgy tűnt, hogy a tegnapi napra a munkáltató nem készült megállapodással, hiszen egy betűvonást sem hozott javaslatnak. Csak a VDSZSZ indítványai feküdtek az asztalon. Nem dolgozott a munkáltató képviselője, tárgyalódelegációja, hanem – érzésünk szerint – az időhúzásra játszik. A tárgyalások így nem vezettek eredményre, legközelebb holnap ülünk újra tárgyalóasztalhoz.

Eredménytelen volt a tárgyalás
A hétfői tárgyalást követően Hackl Mónika, a MÁV Zrt. kommunikációs osztályvezetője elmondta, a munkáltató nem fogadta el a szakszervezet ajánlatát, amely egy 16 évvel ezelőtti sztrájkra megkötött még elégséges szolgáltatás paramétereit tartalmazta, mivel azóta jelentősen változtak a körülmények.

A munkáltatónak ismernie kell a sztrájk kezdésének időpontját és a munkabeszüntetés időtartamát ahhoz, hogy megmondható legyen, mi tekinthető még elégséges szolgáltatásnak. A munkáltató azt kérte a szakszervezettől, közölje a lehetséges időpontot, hogy mielőbb kialakíthassa álláspontját az utasok érdekében a sztrájk idején nyújtandó minimális szolgáltatásról.

A jelenleg is zajló kollektív munkaügyi vitában a VDSZSZ 150 ezer forint kifizetését kéri minden vasutas munkavállalónak a MÁV Cargo privatizációs bevételéből miután személyenként 100 ezer forintot felajánlottak az árvízkárosultaknak, ezenkívül 10 százalékos keresetnövelést követelnek az anyavállalattól 2007. júliusában a MÁV-Start Zrt-hez, valamint a 2008. januárjában a MÁV-Gépészet Zrt.-hez kiszervezett munkavállalók számára, visszamenőleges hatállyal.

forrás: MTI
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Belföld témában
Ön megbuktatná a Fidesz-kormányt?
Igen
Nem
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását