2024. május 17. - Paszkál

Elkezdődött a Bamco-per

Megkezdődött a Bamco-konzorcium vitatott átkötő alagút-építésének ügyében a per hétfőn a kivitelező és a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) között hétfőn.
2010. szeptember 20. hétfő 16:06 - HírExtra
A Bamco Alagút- és Metróépítő Kkt. azért perelte be az NKH-t, mert a hatóság 2008. augusztusi határozatát hatályon kívül szeretné helyeztetni. A határozatban az NKH kimondta: jogellenesen járt el a Bamco akkor, amikor jóváhagyott kiviteli tervek hiányában kezdte meg a 4-es metró Szent Gellért téri állomásához közeli "vágánykapcsolati műtárgy" építését. Amellett, hogy a hatóság megtiltotta a további építést az engedélyek beszerzéséig, a Bamcót 1 millió forint bírsággal sújtotta.

Szecskó József tanácselnök az iratismertetés során elmondta, a felek peren kívül szerettek volna megegyezni, de ez nem sikerült, ezért a Bamco, mint felperes, kérte a bírósági eljárás lefolytatását. A Bamco - mint mondta - azzal védekezett korábban, hogy az átkötő alagút építésénél technológiát váltottak, amely - a cég álláspontja szerint - nem engedélyköteles. Az NKH szerint azonban a kivitelező "belépett az átkötő alagút területére", amely a kivitelezés megkezdését jelenti - ismertette Szecskó József.

A Bamco jogi képviselője a tárgyaláson fenntartotta a hatályon kívül helyezési kérelmet, továbbá kérte tanúk meghallgatását és szakértő kirendelését. Az NKH jogi képviselője a felperes kérelmének elutasítását, valamint a bizonyítási indítvány mellőzését kérte.

Álláspontja szerint arról folyik a vita a Bamcóval, hogy mit kell az átkötő alagút területének tekinteni, ebbe "belépett-e" a fúrópajzs, és ha igen, akkor ez jelenti-e az építkezés megkezdését.

A Bamco 2008 nyarán kezdte meg a Szent Gellért tér alatti összekötő alagút fúrását úgy, hogy - az NKH szerint - erre nem volt engedélye. A jogsértő helyzetről a DBR Metró Projekt Igazgatóság tájékoztatta a Nemzeti Közlekedési Hatóságot, akik augusztus elején felfüggesztették és megtiltották az alagút fúrását addig, amíg nem lesznek jóváhagyott tervek.

A pernek azért is van jelentősége, mert egy esetlegesen fizetendő kötbér és kártérítési felelősség megállapításához először ezen határozat törvényességéről kell dönteni.
Augusztus 18-án a Bamco engedély nélkül újraindította a déli pajzsot, mert úgy döntöttek, nem veszik figyelembe a hatósági véleményt.

Az NKH 1 millió forintra büntette a Bamco konzorciumot augusztus 26-án kelt határozatában és megtiltotta az átkötő alagút építését a kiviteli tervek jóváhagyásáig.

Akkori becslések szerint a leállás miatt több mint 1 milliárd forint többletköltség keletkezett.
Forrás: MTI
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Belföld témában
Ön megbuktatná a Fidesz-kormányt?
Igen
Nem
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását