2024. április 29. - Péter

Orosz kézbe kerül az Opel?

Az orosz GAZ autógyár is érdeklődik a német Opel meghatározó többségi része iránt, közösen az fő hitelezőjével, az orosz állami Szerbankkal és a kanadai székhelyű Magna autóalkatrész-beszállítóval.
2009. május 5. kedd 14:36 - HírExtra
A részvénycsomag ára mintegy ötmilliárd euró körül van, és az orosz vezetésnél figyelmet keltett a szándék tekintettel arra, hogy a súlyos vesztességeket elszenvedett, s cégei adósságainak átütemezésén fáradozó Oleg Gyeripaszka oligarcha tulajdonában lévő GAZ-csoport adósságai meghaladják a 40 milliárd rubelt, s a konszern egyéb súlyos anyagi problémákkal is küzd, amelyeknek megoldásához az államtól kért jelentős támogatást.

A Kommerszant német lapokat idézve azt írta, hogy az Opel 50,1 százalékát a GAZ, a Szerbank és a Magna úgy osztaná meg egymás között, hogy az utóbbi tulajdonába 19,1 százalék kerülne.

Szakértők a lapnak azt mondták, hogy az Opel-rész megvétele nem kerülne túl sokba a konzorciumnak, de mintegy ötmilliárd eurót emésztenének fel a különféle szociális kifizetések és az adósságok átütemezésének költségei. Német illetékesek szerint az Opel - közelebbről nem részletezett - problémáinak megoldásához mintegy 5-7 milliárd euróra lenne szükség, továbbá mintegy 500 millió eurót kell a feltőkésítésbe fektetni.

A Kommerszant forrásai azonban nem értik, honnan lenne a GAZ-nak pénze az Opel-rész megvásárlására. A csoport jelenleg maga is rendkívül nehéz helyzetben van, adósságai meghaladják a 40 milliárd rubelt, a törlesztésre nincs pénz, s ezért a GAZ volt az első ipari cég, amelynek ügyét napirendre tűzte az Igor Suvalov miniszterelnök-helyettes vezette bizottság. Egy magas rangú hivatalnok mindehhez még hozzátette, hogy "az üzletet alighanem értetlenül fogadja több szövetségi minisztérium is.

Nem világos, hogy minek foglalkozunk a VAZ problémáival, minek tárgyalunk hitelezőivel, ha a pénzre végső soron az Opel megsegítéséhez van szükség". Az illető hozzátette, hogy a GAZ külföldi termelési kapacitások vásárlásával már szerzett tapasztalatokat, amikor megvette a brit LDV-t, és a Chrysler egyik amerikai gyárának a felszerelését egy Nyizsnyij Novgorod-i üzeme számára, de az előbbi csődjének bejelentése bármely pillanatban várható, az utóbbi termelése pedig ráfizetéses.
Forrás: MTI
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Gazdaság / HR témában
Ön miként vélekedik a magyar gazdaságról?
A gazdaságunk szárnyal, határ a csillagos ég!
A gazdaságunk bár a levegőben van, magassága legfeljebb másfél méter, sebessége egy csigával azonos.
A gazdaságunk valaha szárnyalt, jelenleg a sütőben sül, zöldségkörettel.
A reformok működnek
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását