2024. április 26. - Ervin

Javuló közlekedésbiztonság

Az országos rendőrfőkapitány nem tartja kizártnak, hogy Magyarország a vállalt 2015-ös határidő előtt a 2001-es szintnek a felére tudja csökkenteni a halálos közúti balesetben meghaltak számát.
2008. december 10. szerda 17:22 - Hírextra
Bencze József a Tispol - az európai közlekedésrendészeti szervek szervezete - kétnapos budapesti konferenciájának szünetében szerdán arra emlékeztetett: az év elején a közlekedésbiztonság érdekében jelentősen szigorodtak a jogszabályok, változott a pontrendszer, megemelkedett a helyszíni bírságok összege, az ittas vezetésben bevezették a zéró toleranciát - ennek következtében eddig 7.500 vezetői engedélyt vontak be a helyszínen -, májustól pedig élesben alkalmazzák az objektív felelősség elvét. Mint mondta, a jogszabályi változtatások nyomán 23 százalékkal kevesebb halálos baleset történt eddig ebben az évben, mint tavaly, amikor 1.203-an vesztették életüket. Vagyis 263 emberrel kevesebb halt meg az ország közútjain - szögezte le.

Elmondta: a balesetek 25 százaléka a sebesség túllépése miatt, 11,6 százaléka ittas vezetés miatt következik be. Az ittasan okozott balesetek száma 23 százalékkal csökkent a zéró tolerancia bevezetése óta. A rendőrség azt szeretné elérni, hogy az ittas vezetés a balesetek kevesebb mint 5 százalékának a kiváltó oka lehessen csupán. Ennek érdekében 600 alkoholszondát vásárolnak a jövőben.

Megjegyezte, hogy felmérték a baleseti gócpontokat a közlekedésben - mintegy 1.300-at térképeztek fel -, és jelezték a problémákat az illetékes útkezelőknek, közlekedési hatóságnak. A problémákat jórészt megszüntették - tette hozzá.

Az elmúlt 11 hónapban komoly eredményt sikerült elérni - jelentette ki, de felhívta a figyelmet arra, hogy a közlekedési kultúrának is meg kellene változnia.

Hozzátette: véleménye szerint teljesíthető Magyarország vállalása, hogy 2010-ig 30 százalékkal csökken a halálos balesetek száma a 2001. évihez képest, és a máshol bevált ellenőrzések, módszerek magyarországi átvételével tovább javulhat a közlekedésbiztonság olyannyira, hogy 2015 előtt a 2001-es szint felére is csökkenhet a halálos közúti balesetek száma. Ehhez - mint mondta - szükségesek további szigorítások, például a pontrendszerben, vagy a kezdők vezetői engedélyének rendszerében.

A tábornok az MTI érdeklődésére kifejtette: máshol bevált jó gyakorlat például a több európai országban működő és Magyarországon is bevezetett objektív felelősség alkalmazása. Amíg nem vezették be itthon, évente 300 ezer szabálysértési ügyet kellett megszüntetni amiatt, mert nem derült ki, ki vezette a szabálytalanul közlekedő autót.

A főkapitány emellett hangsúlyozta, hogy a technikai eszközök beszerzésénél is hasznos, ha megismerik az adott eszközt már alkalmazó rendőrség tapasztalatait, erről is szó esik a kétnapos konferencián.

A kétnapos budapesti Tispol-konferencia apropója, hogy 2008 második felében indult - az Európai Bizottság 50 százalékos finanszírozásában - a Tispol Lifesaver nevű hároméves projektje, amelynek Magyarország mellett részese Lengyelország, Szlovénia, Románia, Portugália és Spanyolország. A program nyitókonferenciáját pedig Budapesten tartották.

Wolfgang Blindenbachert, a Tispol elnöke elmondta: a program 600 rendőrt érint, akik a belga, francia, holland, norvég, angol és német közlekedésrendészeti szervekhez utazhatnak tanulmányútra, hogy megismerkedhessenek az ottani közúti ellenőrzési gyakorlattal, elleshessék a "legjobb gyakorlatokat", hogy aztán országukba hazatérve alkalmazhassák azokat a közúti balesetek visszaszorítása érdekében.
Forrás: MTI
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Belföld témában
Ön megbuktatná a Fidesz-kormányt?
Igen
Nem
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását