2024. május 2. - Zsigmond

A vízfej leépítésére készülnek

Létszámleépítés helyett struktúraváltoztatást tervez a BKV vezérigazgatója, Kocsis István szerint ugyanakkor az irodai teendőket kevesebb ember is el tudná látni. A privatizációt nem tartja elképzelhetőnek, viszont kisebbségi tulajdonosokat szívesen látna
2008. szeptember 11. csütörtök 08:40 - Hírextra
A jelenleginél lényegesen kisebb vezetéssel irányítaná a BKV-t Kocsis István, a cég új vezérigazgatója, aki a fizikai dolgozók létszámát nem csökkentené. A tervezett struktúraátalakítás keretében a létszám is változni fog, de ez nem érinti a sofőröket.

A szakszervezetek is megértik talán, hogy mindenkinek az a jó, ha a cég eredményesen működik, egy veszteséges vállalat nem tudja a dolgozóit színvonalasan ellátni - szögezte le Kocsis István az InfoRádió Aréna című műsorában, megjegyezve, hogy csütörtök reggel találkozik az érdekképviseletek vezetőivel.

Kocsis István kifejtette: elöregedett a gépjárműpark, jelentős részét le kellene selejtezni. Noha az ezernégyszáz busz mellett ezerhatszáz más járműve is van a cégnek, de a buszpark állapota a legkritikusabb, itt legalább 60 százalékos selejtezésre van szükség. A fenntartás is azért kerül ilyan sokba, mert üzemképes állapotban kell tartani ezt a buszparkot.

Autóbuszvásárlásra 60-80 milliárd forintra lenne szükség, amivel gyors eredményeket lehetne elérni, de a vezérigazgató nem számol azzal, hogy lesz pénz erre a célra. Marad az a lehetőség, hogy a BKV rendbetételével a jegyárbevétel és az árkiegészítés stabilan biztosítsa a költségek fedezetét.

Ha pedig az Európai Uniós irányelvekkel összhangban álló törvények születnek, akkor lehetősége nyílik Budapest önkormányzatának, hogy tíz éves szolgáltatási szerződést adjon a cégnek - tette hozzá.

A buszcserére visszatérve Kocsis István elmondta: ha ez a két elem együttesen rendelkezésre áll, a vállalat vezetése föl tudna építeni egy olyan lízingkonstrukciót gyártók és bankok segítségével, amelynek keretében ők finanszírozzák a cserét. Így két-három év alatt ezer buszt is ki tudnának cserélni.

A mai helyzetben a cégvezető szerint nem lehetséges a magántőke bevonása a BKV működésébe. A privatizációt a vezérigazgató kizárta, viszont olyan helyzetet szeretne teremteni, hogy a cég vonzó legyen a befektetők számára.

A vezérigazgató kisebbségi tulajdonosok beszállását tudja elképzelni, leginkább a nem kötött pályás közlekedés területén, azaz a buszrészlegbe. Rámutatott, már ma van is olyan magáncég, amelytől járatokat bérel a BKV. Szerinte ez is mutatja, nem feltétlenül kell a BKV-nak lefednie az egész várost. A vállalkozások legalább javítanák a versenyt - fűzte hozzá.
Forrás: inforadio
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Belföld témában
Ön megbuktatná a Fidesz-kormányt?
Igen
Nem
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását