2024. május 2. - Zsigmond

Szájban élő új baktériumfajt fedeztek fel

Új baktériumfajt fedeztek fel az emberi szájban angol kutatók. Ez segíthet a fogszuvasodás és fogínygyulladás tanulmányozásában, jobb kezelési módszerek fejlesztésében.
2008. augusztus 11. hétfő 20:45 - Hírextra
Ezeknél a gyulladásoknál leggyakrabban bakteriális betegségekről van szó. Az egészséges ember szájában is számtalan mikroorganizmus él, vírusok, gombák és baktériumok egyaránt. "A baktériumok száma a legnagyobb: 100 millió egy milliliter nyálban, és hatszáznál több faj található a szájban" - magyarázta William Wade kutatásvezető, a londoni King's College munkatársa.

A kutatók egészséges szájszövetet és tumorszöveteket vizsgáltak meg. Eközben bukkantak rá az addig ismeretlen baktériumfajra, amely a Prevotella törzsbe tartozik. Ennek fajai a normál emberi flóra részét képezik, de szájbetegségekkel és a test más részeiben zajló fertőzésekkel is kapcsolatba hozhatók. Az új fajt Prevotella histicolának nevezték el, a "histicola" szövetlakót jelent.

Ezeket a szájbaktériumokat egészséges és rákos sejtekből is kimutatták a kutatók. Wade és munkatársai tanulmányát az "International Journal of systematic and Evolutionary Microbiology" című szakfolyóirat augusztusi száma közölte.