2024. április 20. - Tivadar

Hatalmas balhé, egymásnak estek Fialánál!

Fiala János reggeli műsorában nem kisebb feladattal próbált megbirkózni, mint a Megyeri híd építése körüli problémahalmaz felgöngyölítésével. Egyelőre nem túl sok sikerrel: a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő vezérigazgatója élő adásban rakta le a telefont
2008. július 2. szerda 15:59 - Pálfi Rita
A Megyeri híd, és ami mögötte van

Ahogy a ma reggeli Népszavában is olvashatták, Derce Tamás, Újpest polgármestere aggodalmát fejezte ki az M0-s körgyűrűhöz kapcsolódó híd kapcsán. Attól tart, hogy az átkelőhely átadása után több újpesti csomópont válna fokozottan balesetveszélyessé a megnövekedett forgalom miatt.

Derce Tamás éppen ezért azt tartaná helyénvalónak, ha egyes csomópontokat sokkal biztonságosabb formának tartott körforgalommá alakítanák át. Fiala János az ügy kapcsán élő adásban „szembesítette” a feleket: telefonon a műsor vendége volt a IV. kerület polgármestere (Derce Tamás), és a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) vezérigazgatója (Reményik Kálmán). A beszélgetésből percek alatt parázs vita alakult ki. Olyan, ahol már azon is veszekednek, hogy valóban kereste-e telefonon Derce Tamást Reményik Kálmán, és hogy ki vádolható kontársággal.

A témát a stúdióban tartózkodó Fazekas Orsolya a NIF kommunikációs főnöke indította, említve a híd kapcsán létrejött 2003. júliusi négyoldalú megállapodást, amelyben rögzítették az M0-ás autópálya északi szektorának építésével kapcsolatos feladatok megosztását is. Ennek a szerződés részese volt az IV. kerületi önkormányzat és a NIF is. Ebben nem volt szó a fent említett problémákról, és így megoldásukról sem.

Fiala János az ismertetés után összehozta az éterben az ügy két érintettjét, akiknek beszélgetés a kezdeti udvarias hangnemből elég gyorsan ellenséges hangulatú, és néhol személyeskedő vitává fajult.

A polgármester nem sértődékeny típus, üldözési mániája sincs

Derce Tamás elmondta, hogy nem először emelte fel szavát a fokozott balesetveszély miatt, hozzátéve, hogy az öt évvel ezelőtti szerződéskötés időpontjához képest jelentősen megnőtt a forgalom a kérdéses területeken. A polgármester számára nem az a lényeg, hogy ki teszi meg, hanem pusztán csak az a fontos, hogy oldják meg a kérdést. Akár a főváros, akár a híd beruházója. Csak azt szeretné tudni, hogy milyen lehetséges megoldás van.

A viszontválasz itt még kifejezetten szívélyes volt, Reményik Kálmán elmondta, hogy ők is abban érdekeltek, hogy normális forgalmat lebonyolító közút-hálózat jöjjön létre, ebben akár szövetségesnek tekintheti őket a polgármester úr. Azonban bármennyire is szívesen épít a NIF, hiszen ebből él, nem ők döntenek a fejlesztésekről.

Hogy dolgoznak a kontárok?

Derce Tamás válaszában kitért arra, hogy neki tökéletesen elég, ha garanciát kap határidőkkel arra, hogy ezekben a kérdésekben történni fog valami. Ha nem, akkor levonja a következtetést, mely szerint: „Ez az ország változatlanul egy slendrián ország. Valamit megépít, de csak félig épít meg. De hát a kontárok így szoktak dolgozni.”



Reményik válaszában kitért arra, hogy bár ők a beruházók, nem érzi azt, hogy a munkájukban kontársággal lehetne vádolni őket, mint beruházókat, hiszen Újpest önkormányzata is hozzájárult a jelenlegi feltételekkel az építési engedélyhez.

Fazekas Orsolya szólt közbe a férfiak vitájába, említve, hogy a megállapodásukban forgalomszámlálás is szerepelt, amit elvégeznek az átadás után is. Ezt követően, az eredményeknek megfelelően vizsgálják meg azt, hogy hol van szükség beavatkozásra.

„Csak pontosan, szépen”

Derce szerint egy hídépítésnél hatástanulmányban ki kellett volna térniük arra is, hogy a híd által megnövekedett forgalomnak a csomópontjai elviselik-e a forgalmat vagy sem,
Illetve mennyire válnak fokozottan balesetveszélyessé. Innentől mozdult el a vita az irrealitás talajára, ahol már azon veszekedtek a felek, hogy vajon mi volt benne valóban a szerződésben, és mi nem. Mi élünk a gyanúperrel, hogy ugyanazt a papírt írták alá.

Reményik Kálmán visszatért a vita porondjára, Derce Tamás közbeszúrt mondataival tarkítva. A vezérigazgató meglátása szerint a NIF szívesen segít, de ha csak a felelős kereséséről van szó, akkor nem tud. Aztán pár mondat, és Derce riposzt  (beleszólás) után Reményik letette a telefont, mondván úgy nincs értelmes ezt folytatni, hogy egymás szavába vágnak. Derce megállapította: helyes, ő pedig nem hajlandó olyat végighallgatni, ami nem felel meg a valóságnak.

Egyelőre nem a forgalom Újpest csomópontjain, hanem a vitázó felek keringtek körbe-körbe. Reméljük a híd építésében résztvevők jobban tudtak egymással együttműködni.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Belföld témában
Ön megbuktatná a Fidesz-kormányt?
Igen
Nem
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását