2024. március 29. - Auguszta

Nincsenek hátrányban a Deichmann-nál

A Deichmann vásárlóinak semmilyen hátránya nem származik a bankkártyás vásárlásokból.
2008. június 4. szerda 14:46 - Hírextra
Az utóbbi napokban csekély számú reklamáció érkezett hozzánk, az üzleteinkben történt bankkártyás vásárlások kapcsán. Az okok, bizonyos bankkártyákkal való történt vásárlások során történt hibás elszámolásban keresendők. A vevők, bankszámla kivonataikon a normál áron felül extra költségeket találtak, melynek okai számukra ismeretlenek voltak. Mindezzel kapcsolatban jogos volt felháborodásuk. Ezen kívül egy olyan híresztelés is szárnyra kapott, mely szerint a bankkártyás vásárlások során az ügyfelek bankszámla kivonatain árfolyam különbözet mutatkozott - mivel a kártyaleolvasók kibocsátója svájci illetőségű.

A DEICHMANN kivizsgálta a történtekkel kapcsolatos panaszokat és a következő tényeket állapította meg.

- Mindeddig összesen 23 hibás elszámolás történt.
- Az összegek bankkártyákról való leemelése nem a DEICHMANN, hanem a kártyát kibocsátó bankok hatáskörébe tartozik. Az érintett bankok szoftverei, tévedésből külföldi tranzakcióként kezelték a kifizetéseket és ennek megfelelően számolták annak díját. A valóságban azonban minden esetben hazai tranzakcióról volt szó. Így mindez semmilyen többletköltséggel nem járhat és nem állhat fenn az árfolyam különbözetből adódó többletköltség - az érintettek feltételezésével ellentétben. A DEICHMANN által megbízott svájci szolgáltató csupán a bankkártyák érvényességének ellenőrzéséért felelős. Így pénz sem Svájcba, sem a céghez nem jut vissza. A szoftverhiba a kártyát kibocsátó bank részéről - saját elmondásuk szerint - már kijavításra került. Az érintettek a Raiffeisen Bank, az FHB Bank és a Commerzbank voltak.

Mindezzel egy időben a bankok biztosították a vásárlókat a többletköltségek megtérítéséről.

Ezen felül Czeczeli Tamás, a DEICHMANN MAGYARORSZÁG KFT. ügyvezetője elmondta, hogy minden esetben gondoskodni fognak arról, hogy a vásárlókat ne érje semmiféle anyagi kár - annak ellenére, hogy a történtek egyértelműen a bankoknak róhatók fel. Czeczeli Tamás megerősítette: "Amennyiben valakit mégis anyagi kár érne, a DEICHMANN átvállalja azt." A vevőinknek tudniuk kell, hogy nálunk mindenkor korrekt elbánásban részesülnek.

Az ügyvezetőt felháborította, hogy a bankok által okozott hiba miatt kell szabadkoznia, míg ezzel kapcsolatban az érintett bankok hallgatnak. "Elvártam volna, hogy az érintett bankok és a velük együttműködő kártyaszervezetek, megfelelő időben magyarázatot adjanak. Ehelyett ez a feladat ránk, mint kiskereskedelmi láncra hárult."

"Abból indulunk ki, hogy a téma mindezzel lezárult" - folytatta Czeczeli. "Amennyiben ezzel kapcsolatban a továbbiakban is érkeznek reklamációk, első lépésben leállítjuk a bankkártyás fizetéseket. Számunkra magától értetődő tény, hogy a vásárlóink megbízhassanak a bankok korrekt elszámolásában."
Forrás: MTI
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Gazdaság / HR témában
Ön miként vélekedik a magyar gazdaságról?
A gazdaságunk szárnyal, határ a csillagos ég!
A gazdaságunk bár a levegőben van, magassága legfeljebb másfél méter, sebessége egy csigával azonos.
A gazdaságunk valaha szárnyalt, jelenleg a sütőben sül, zöldségkörettel.
A reformok működnek
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását