2024. május 17. - Paszkál

Megépült a 4-es metró leghosszabb alagútszakasza

Elkészült a Tétényi úti és a Bocskai úti megálló közötti - leghosszabb - alagútszakasz déli része; a Boros alagútépítő pajzs pénteken reggel érte el Bocskai úti metróállomást - közölte a DBR Metró Projekt Igazgatóság az MTI-vel.
2008. március 7. péntek 13:03 - Hírextra

A közlemény szerint az eddigi útja során a Boros pajzs a mai napig összesen 2.116 és fél méter alagutat épített körülbelül 40.000 köbméter földet termelve ki. Az északi alagútszakaszt a Bochkor pajzs néhány héttel később fejezi be. (A két alagútfúró pajzsot Boros Lajos és Bochkor Gábor rádiós műsorvezetőkről nevezték el 2007-ben a fővárosiak internetes szavazása nyomán.)

A Tétényi úti állomáshoz hasonlóan itt is keresztülvontatják majd az állomásdobozon a gépezetet, ami majd a túlsó faltól önerőből halad tovább a Móricz Zsigmond körtér állomás felé. A körtéri első pajzsbetörés május végén várható, ez az állomás a nyomvonal alapján 291 méter távolságra van a Bocskai útitól - áll a közleményben.

Maga a Bocskai úti állomás szerkezete jelenleg 90 százalékos készültségű. Az állomásszerkezet építésének üteme a pajzsok áthaladásával lassul, a teljes befejezés jövőre várható, azonban már idén elkezdődik az állomás belső beépítése - mutatnak rá a közleményben.

A 125 méter hosszú, mintegy 16 méterrel a föld alatt lévő Bocskai úti metróállomás kialakításánál az egyik fontos szempont volt, hogy később innen lehet majd szárnyvonalat továbbépíteni Budafok irányába. A teljes állomásszerkezet elkészülte 2009 közepén várható.

A terveknek megfelelően a budai oldal agyagos talaja kiváló feltételeket nyújtott az építkezésnek. A most elkészült alagútszakaszon nem kellett műszaki, vagy egyéb más probléma, vagy előre nem tervezett okok miatt leállnia az alagútépítésnek - olvasható a DBR Metró Projekt Igazgatóság pénteki közleményében.

A fővárosi önkormányzat hatályos tervei szerint a 4-es metró első szakasza 2011-ben készülhet el. A második szakasz két évvel az első átadása után, 2013 júniusára épülne meg mintegy 163 milliárd forintból. A teljes projekt költsége jelenleg 511 milliárd forint, amiből 270 milliárd forint körüli részt az Európai Uniótól remélnek.

Forrás: MTI
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Belföld témában
Ön megbuktatná a Fidesz-kormányt?
Igen
Nem
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását