2024. április 26. - Ervin

A roma integráció létjogosultsága

A hátrányos helyzetű gyermekek integrációjának létjogosultságát ma már sem a kutatók, sem a pedagógusok, sem a társadalom szereplői nem kérdőjelezik meg - mondta Borovszky Tímea, az oktatási tárca roma integrációs titkárságának vezetője a Népszabadság csü
2008. január 3. csütörtök 16:45 - Hírextra

A napilap azt írta, hogy lesújtó a helyzet azokban az iskolákban, ahol elvileg integrált oktatás folyik. Egy kutatás során kiderült, hogy az intézmények elsősorban a többletforrások miatt vesznek részt a programban, amelyben még saját tanáraik sem igazán hisznek: inkább elviszik gyereküket egy másik, "jobb" iskolába Borovszky Tímea elmondta: az idézett felmérés 2004-ben készült. Felidézte, hogy ebben az évben vezették be Magyarországon az integrált pedagógiai rendszert, aminek a lényege, hogy a gyerekeket nem pusztán együttnevelik, hanem meghatározott módszertant alkalmaznak.

A kutatás úgy készült el, hogy a program még egy éves sem volt, s nem hozott olyan új megállapításokat, eredményeket, ami meglepetést okozott volna. Éppen azért vezették be az integrált pedagógiai rendszert, mert az oktatás irányítói tudták, hogy problémák jelentkeznek ezen a területen - hangsúlyozta.

A szakember rámutatott, hogy akkor az Országos Oktatási és Integrációs Hálózat sem fogadta el a kutatás eredményeit, ugyanis a tapasztalatok nem azt mutatták, ami a dokumentumban szerepelt.
A kutatás és a bevezetés óta eltelt három-négy év azt támasztotta alá, hogy a pedagógusok kifejezetten igénylik az integrációs nevelésről szóló továbbképzéseket, s az integráció létjogosultságát sem a kutatók, sem a pedagógusok, sem a társadalom szereplői nem kérdőjelezik meg - mondta Borovszky Tímea.

Közölte: azóta már készült újabb felmérés is, amely egyértelműen azt mutatta, hogy az integrált oktatásban résztvevő gyermekek tanulmányi eredményei, továbbtanulási mutatói jobbak voltak.
Folyamatosan érkeznek vissza az integrációs hálózathoz azok a kérdőívek, amelyek szerint a pedagógusok 98 százaléka kedvezőnek tartja az új módszertant, kedvelik, hatásosnak tartják munkájukban.

Jelenleg mintegy 750 oktatási intézmény alkalmazza ezt a speciális módszertant. Az iskolák gyermekenként egy tanévre 61 500 forintos integrációs normatívát kapnak. A program teljes költségvetése az idei évre 2,5 milliárd forint.

Forrás: MTI
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Belföld témában
Ön megbuktatná a Fidesz-kormányt?
Igen
Nem
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását