2024. április 28. - Valéria

Közlekedési tervek a föld alatt

Ami ritka, az értékes – szokták mondani. A Kisföldalattira ez azonban nem igaz, a sokak által használt és kedvelt közlekedési eszköz attól nem válik "luxusmetróvá", hogy a járatokat kiritkítják.
2007. december 8. szombat 10:17 - Hírextra
Regőczi Miklós, a BKV többször hazugságon kapott kommunikációs vezérigazgató-helyettese azonban a szégyenletes kamuvideó miatti lebukás után szinte rögtön ezzel állt az újságírók elé, folytatva a közlekedési társaság utasellenes, járatritkítási ámokfutását.

A BKV-nak nincs joga járatritkításokhoz és a Kisföldalatti üzemidejének módosításához, ahogy nincs joga bejelenteni a reggeli üzemkezdet eltolását sem, hiszen ezek a Fővárosi Közgyűlés szakbizottsága és a főpolgármester hatáskörébe tartoznak, ők döntenek ugyanis a BKV menetrendjeit szabályozó Paraméterkönyvről. Regőczi tehát hatáskörét túllépve – a járatritkítások támogatásának elmaradását hozó bizottsági ülés után néhány nappal – a fővárosi képviselőknek ellenszegülve és a döntéshozókat semmibe véve vitte végig pénteki akcióját.

A VEKE ezúton utasítja vissza a BKV szándékait, melyek mostanra teljesen nyíltan a budapesti tömegközlekedés szétverésére, a járatok ritkítására és az utasoktól való megszabadulásra irányulnak. Tudjuk, hogy a BKV egyes vezetőinek utasok nélkül lenne a legkényelmesebb, várospolitikai szempontból a közlekedési társaság akciói azonban egyre megdöbbentőbbek. Elképesztő, hogy a Kisföldalatti üzemidejének csorbítását és a járatok ritkítását két nappal azután jelentik be, hogy a BKV lebukott manipulatív és hazug videófelvételével, melyben épp a Kisföldalatti ritkítását próbálták alátámasztani, csak épp az üzemkezdet előtt, feltehetően még a lezárt állomáson forgattak.

Elszabadult hajóágyúként járatja le a társaságot és a budapesti tömegközlekedést, amikor a cég vezérigazgató-helyettese "luxusmetróról" beszél és büszkén vállalja, hogy a cég ismét utasok százaitól kíván megválni – nyilván azoktól, akiknek szerinte nem jár az a "luxus", hogy a tömegközlekedést használhassák, például hajnalban, munkába menet. Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes a Városüzemeltetési Bizottság ülésén előterjesztőként még azt hangoztatta, hogy jelenleg még csak a szakmai elvek vannak kialakítás alatt és társadalmi vita folyik. A kamuvideó, majd a BKV pénteki, járatritkításról szóló bejelentése teljesen hiteltelenné tette az egyébként korábban is már csak színjátéknak tekinthető társadalmi vitát és Hagyó Miklós eddigi szavait is – szomorú, ha ezt a főpolgármester-helyettes nem ismeri fel. Kérjük a városvezetést, hogy ne asszisztáljon tovább a BKV utasellenes lépéseihez, a járatok ritkításához és ahogy korábban Aba Botondnak se engedték, most se hagyják, hogy a BKV az utasok kárára megszegje szerződéses kötelezettségét, a Paraméterkönyvet.

A VEKE ezúton kéri Hagyó Miklóst, hogy vessen véget a BKV ámokfutásának, állítsa le a Kisföldalatti kiritkítására vonatkozó előkészületeket és tegyen intézkedéseket a budapesti tömegközlekedést és a BKV-t lejárató cégvezetők eltávolítása érdekében.



Forrás: MTI
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Belföld témában
Ön megbuktatná a Fidesz-kormányt?
Igen
Nem
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását