2021. november 27. - Virgil

Rekordot dönthet az idei Fekete Péntek

Egyre népszerűbb a Black Friday.
2021. október 16. szombat 09:09 - HírExtra

Egyre nagyobb érdeklődést mutatnak az emberek a Black Friday – eddig is roppant népszerű – akciói iránt. Valóságos ünnep sokaknak a 2021. november 26-a környékén zajló óriási akciózási láz, amikor a ruhák, háztartási gépek és egyebek mellet, sokan már a karácsonyi ajándékokat is beszerzik.

Az Offerista Group széleskörű kutatása alapján az áruházak több változással is számolhatnak: a megkérdezettek 85%-a tervez idén lecsapni egy-egy óriási akcióra, ezzel majdnem 30%-kal nőtt meg a vásárlási kedv 2020-hoz képest.

A maradék 15 százaléka a válaszadóknak nem tartja kizártnak, hogy vásárol majd, 73 százalékuk nyilatkozott arról, hogy nyitott a spontán vásárlásra, ha egy igazán különleges ajánlattal kerülnek szembe. Az összegeket tekintve a válaszadók többsége 20 és 50 000 Ft között tervez költeni, de sokan voltak, akik nem szabtak maguknak előre anyagi kereteket, mondván, nagymértékben az akcióktól is függ, hogy mennyi pénzt fognak végül költeni. A vásárlási hajlandóság tehát megvan. 

A vásárlók többsége a pandémia idején kialakult helyzet miatt átállt az online böngészésre, és ez a trend idén is folytatódik. Az áruházak weboldalairól, a közösségi médiából, illetve hírlevelekből tájékozódnak. Offline a tévé a legmeggyőzőbb, továbbra is rengeteg vásárlót vonz be (40%), a nyomtatott reklámújságok és sajtó iránti érdeklődésben nagy visszaesés látható: 24%-kal csökkent tavaly óta. Idén tehát leginkább az interneten tartják szemmel a vásárlók a Black Friday különleges akcióit.

Az online nézelődés mellett viszont szívesen járnak boltokba a vásárlók: a tavalyi évhez képest az emberek újra nyitottá váltak az offline, üzletekben való vásárlásra (35%). A termékek tekintetében a háztartási gépek a legnépszerűbbek, de a ruházati cikkek vásárlására is vonzó, valamint a az otthon és kertészeti termékek, utóbbiak iránt az érdeklődés tavaly óta jelentősen nőtt.

A felmérés alapján elmondható, hogy sem a vásárlók, sem az értékesítők nem fognak idén Black Fridaykor unatkozni. A termékkategóriák iránti érdeklődés és hirdetési csatornák átalakulásával az üzletláncoknak is egyre nagyobb figyelmet kell fordítaniuk arra, hogyan érik el az vásárlókat. A számok azt mutatják, hogy ebben az évben mindenképp érdemes több energiát belefektetni az online marketing eszközökbe és több csatornán keresztül megszólítani a potenciális vásárlókat, hiszen ők folyamatosan keresik majd a legjobb Black Friday ajánlatokat.

A felmérés részletes információit itt találod.

Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Életmód témában
Drogok legalizálása?
Igen
Egyes fajtákat, rendezett, ellenőrzött körülmények között igen
Soha!
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását