2018. június 20. - Rafael

Menő volt a Hungaroring

Az elmúlt esztendőben a Hungaroring volt a legtöbbet használt európai versenypálya - hangsúlyozta Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója, hozzátéve: reméli, ez idén sem lesz másként.
2018. február 8. csütörtök 15:10 - HírExtra
 
"Eseménydús, szakmailag nagyon értékes szezon előtt állunk a Hungaroringen" - mondta a pálya csütörtöki idénynyitó sajtótájékoztatóján.

"A tavalyi csúcsévet negyven százalékkal túlszárnyaltuk az időarányos jegyeladással a július végi Forma-1-es futamra, amelynek nagyon jó fogadtatása van. Bízunk abban, hogy az idény kezdetével még jobban megnő az érdeklődés" - fogalmazott. Kitért arra, hogy 2500 hellyel már biztosan bővíteni kell a bronz lelátókat.

Kifejtette, hogy május 1-jén az elmúlt évekhez hasonlóan Forma-1-es versenyzők részvételével és látványos belvárosi show-val rendezik meg a Nagy Futamot. Június elején a német túraautó-bajnokság (DTM), majd a hónap közepén a kamion Európa-bajnokság futamaira kerül sor Mogyoródon, mielőtt július végén a Forma-1 versenyzői Magyarországra érkeznek.

Az idén új néven (WTCR) induló túraautó-vb magyarországi viadala április 29-én lesz. Ennek kapcsán hozzátette, mindenképp úgy szerették volna megrendezni a versenyhétvégét - melyre hamarosan kaphatóak lesznek a jegyek -, hogy azon legyen hazai résztvevő. Az elmúlt évben vb-ezüstérmes Michelisz Norbert a gyári Hyundai pilótájaként vág neki a sorozatnak. A Hondától távozott versenyző elmondta: három gyártói megkeresése is volt, s eleinte nem sejtette, hogy váltás lesz a vége, ám a szakmai érvek végül a Hyundai mellett döntöttek.

"Izgatott vagyok, hogy ebben a közegben mérettethetem meg magam" - szögezte le Michelisz, aki kiemelte, világbajnokok, brit túraautó-bajnokok is részt vesznek majd a sorozatban. Hozzáfűzte, előfordulhat, hogy saját csapata, a M1RA pilótái ellen kell versenyeznie.

Elmondta, hétfőn és kedden Barcelonában kétnapos teszten vett részt, amely alapján pozitívak a benyomásai, mert egyszerűen vezethető az autója. Az elmúlt idények WTCC-s autóihoz képest a különbségről elmondta, azok a versenygépek 1100 kilósak voltak büntetősúly nélkül, míg a WTCR autói 1285 kilósak.

"Robusztusabb és nézőbarátabb kocsik ezek, amelyekkel a kontakt szabadabban értelmezhető. A nézők szeretik a gyors autókat és a látványos ütközéseket is a túraautózásban" - mondta Michelisz.
Oláh Gyárfás, a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) elnöke kiemelte, 2017 az egyik legsikeresebb éve volt a magyar autósportnak az elmúlt időszakban, Michelisz vb-ezüstje mellett különböző sorozatokban három Európa-bajnoki címet és négy Eb-dobogós helyezést értek el a magyar pilóták.

"Ezek az eredmények nem jöhetnének létre, ha nem nyújtana ennyi lehetőséget és nem működne ennyire együtt velünk a Hungaroring" - mutatott rá.
Forrás: MTI
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Sport témában
Kijutunk-e a labdarugó világbajnokságra?
Igen
Nem
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását