2024. május 21. - Konstantin

Ajtóhibás volt a kiégett metró

Ajtóhibás volt a kedden kiégett metrószerelvény, a jármű az után néhány perccel kezdett el füstölni, hogy a vezető az utasokat leszállította az Árpád hídi megállóban.
2011. április 20. szerda 16:50 - HírExtra
A vizsgálat lezárultáig nem lehet biztosat mondani, de valószínűleg elektromos zárlat keletkezett. Gulyás Attila, a Metróközlekedési Dolgozók Szakszervezetének elnöke szerdán az MTI-nek azt mondta, a szerelvényt - miután leszállították az utasokat - a kihúzó vágányra vitték, majd vitték volna a kocsiszínbe Kőbánya-Kispestre, amikor elkezdett füstölni, majd kigyulladt.

Elmondása szerint a legnagyobb odafigyelés mellett sincsen száz százalékos garancia arra, hogy ilyen esetek nem fordulnak elő, mert a 3-as vonalon 30 éves, vagy annál is idősebb Ev3-as szerelvények is közlekednek, amelyek csak a minimális, szükségszerű felújításokon estek át az évek során.

Évek óta tervezik, hogy a 3-as vonal pályáját és alagútját felújítják és lecserélik a szerelvényeket, de a BKV-nak anyagi helyzete miatt a fenntartás is problémákat okoz - mondta Gulyás Attila. Ha nem csak a legszükségszerűbb javításokat kapnák meg, akkor nagyban növelhető lenne az üzembiztonságuk, de a BKV-nak erre sincs pénze - hangsúlyozta, úgy összegezve: "csodákat tenni ezzel az eszközparkkal, ilyen pénzügyi feltételek mellett nem lehet".

Hozzátette: amint lezárult a vizsgálat, és kiderült, mi okozta a tüzet, az összes Ev3-as szerelvényt be fogják hívni átvizsgálásra, és ha kell, a szükséges óvintézkedéseket meg fogják tenni.

A pálya és az alagút állapota változó a 3-as vonalon, mivel négy ütemben adták át a forgalomnak. Az évek alatt viszont csak kisebb felújításokat végeztek, ezért az egész vonal "megérett" a teljes felújításra. Ennek során a síneket kibontják, kicserélik az áramellátó, betápláló rendszereket, biztosító berendezést is. Ezen a vonalon még vízködölő berendezések sincsenek, amelyek egy tűz esetén működésbe lépnének, a 2-es vonalon viszont ezeket a felújítás során beszerelték.

Amíg nem zárul le a vizsgálat, addig csak találgatni lehet, hogy mi okozta a tüzet, de valószínűsíthetően elektromos zárlat keletkezett. Gulyás Attila szerint a szakemberek, akik a kimenekítésben és a helyzet kezelésében vettek részt a "helyzet magaslatán álltak", jól kezelték az ügyet.

Gulyás Attila hangsúlyozta azt is, hogy a tűzesettől függetlenül a metró továbbra is a legbiztonságosabb üzem.
Forrás: MTI
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Belföld témában
Ön megbuktatná a Fidesz-kormányt?
Igen
Nem
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását