2024. április 30. - Katalin, Kitti

Túlszámlázás vagy a mobil a hibás?

Furcsa eset amikor a mobilszolgáltató ügyfele összeszámolva a kiszámlázott perceket azt tapasztalja, hogy az jócskán több, mint amit a készüléke számlálója mutat. Átver a szolgáltató?
2010. március 8. hétfő 07:59 - HírExtra
A HírExtra birtokába jutott egy magánszemély három egymást követő hónap mobiltelefon számlája. Az első a tavalyi év decembere, majd a január és a február következik. Ezekben részletesen jelölve vannak az ügyfél által kezdeményezett beszélgetések időtartamai. Ha pedig ezeket akkurátusan összeadjuk, megkapjuk, hogy a Vodafone szerint (mert erről a szolgáltatóról van szó) az ügyfél összesen 5 óra 37 percet beszélt február 13-ig bezárólag.

Az ügyfél mobiltelefonjának számlálója azonban messze nem ennyit mutat. A hívásidőtartam menüpontban a „kimenő hívások” címszó alatt február 20-án 4 óra 30 percet jelzett a készülék. Ez pedig több mint egy óra különbség!

Az illető elmondta, a Nokia 2700-ás készüléket az előfizetéssel együtt kapta, tehát épen abban a pillanatban kezdte használni, mikor a Vodafone is elkezdte a számlázást. A kijelzőket pedig nem nullázta.

A készülék a hibás?

Az ügy egészen kínosan érintheti a Vodafone-t, hiszen ha kiderül, hogy direkt vagy véletlenül, de átveri az ügyfeleit, bizony komoly bírságra és súlyos presztízsveszteségre számíthat. Felkerestük a társaságot, akik először azt a választ adták, hogy valószínűleg a készülék számlálójával lehet a hiba, náluk biztosan nem.

Ekkor felkerestük a Nokia Magyarországot, akik elmondták, semmiképpen sem tudnak egyetérteni a Vodafone kijelentésével. Kiemelték jelenleg a 2700 Classic típusú készülék hívásidőtartam számlálóival nincsen semmilyen probléma, illetve az ügyfélszolgálatukon eddig nem fordultak hozzájuk ilyen problémával. Azt is megjegyezték, nem tudják mi alapján tett ilyen kijelentést a Vodafone, hiszen ez minden megalapozottságot nélkülöz.

A percekben van a trükk


Csökkenés a piacon
A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók – Magyar Telekom Nyrt., Invitel Zrt., UPC Kft., FiberNet Zrt., DIGI Kft., PR TELEKOM Zrt., Zelka ZRt., TARR Kft., TvNetWork NyRt., ViDaNet Zrt., PARISAT Kft., RubiCom Zrt., Antenna Hungária Zrt. és HD Platform Kft. – november végén összesen 2,472 millió előfizetést tartottak nyilván, 9 ezerrel kevesebbet, mint egy hónappal korábban. (Forrás: NHH)
Ezután újra megkerestük a Vodafone-t, ahol azt a választ kaptuk, hogy a számlázási rendszerük zárt és hitelesített. Illetve felhívták arra a figyelmünket, hogy a készülékek a hívásokat másodperc alapon számlálják, a lakossági tarifacsomagokban azonban a számlázás perc alapon történik és emiatt tapasztalhatunk eltérést.

Ez utóbbi mondta valószínűleg a kulcsa a történetnek, hiszen míg minden megkezdett perc egésznek számít, addig a készülék nyilvánvalóan a másodperceket követi. Nem állíthatjuk tehát, hogy a Vodafone szánt szándékkal átverné az ügyfeleit, és direkt túlpörgeti a hívásidőket, azonban a három hónap alatti felhalmozott plusz egy óra soknak tűnik.

Alaposabb tájékoztatást

Bárhogy is legyen, az eset kapcsán a Vodafone ott biztosan hibázott, hogy nem hívta fel az ügyfél figyelmét kellő egyértelműséggel erre a jelenségre. Egy olyan tarifacsomag esetén (mint az említett is), ahol a telefontársaság száz perc „ingyen” beszélgetést biztosít az előfizetési díjért, különösen fontos, hogy az ügyfél tisztában legyen ezzel.

Hiszen gondoljuk csak el, azt a száz percet egyetlen módon mérheti magának (ha például nem akarja túllépni a limitet), ha a készülékének a számlálóját figyeli. Az pedig a már említett okok miatt „átveri”. S míg ő azt gondolja, még belefér 10 perc beszélgetés, addig a Vodafone rendszerében már jócskán túllépte a keretet, s a számláján meglepetten tapasztalhatja a végösszeget.

Az ügyfél teljeskörű tájékoztatását azért is érdemes a társaságoknak bevezetnie,mert a válságot a mobilpiac is megsínylette, s a harc az ügyfeklekért kiéleződött.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Gazdaság / HR témában
Ön miként vélekedik a magyar gazdaságról?
A gazdaságunk szárnyal, határ a csillagos ég!
A gazdaságunk bár a levegőben van, magassága legfeljebb másfél méter, sebessége egy csigával azonos.
A gazdaságunk valaha szárnyalt, jelenleg a sütőben sül, zöldségkörettel.
A reformok működnek
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását