2024. május 9. - Gergely

A kormány "felsínes" megoldása

Fejlesztés helyett a meglévő vasúti infrastruktúra felszámolása dukál az ország egyik leghátrányosabb szegletének? A pogányvölgyei kistérség országgyűlési képviselője szerint igen.
2009. december 9. szerda 15:27 - Nagy András
Fejlesztést!” – vágja rá Móring József Attila, mikor arról faggatjuk, miért tartott sajtótájékoztatót „Nem ezt ígérték!” címmel a Kaposvár-Fonyód regionális vasútvonalról. Az észak-somogyi kistérség fideszes országgyűlési képviselője állítja: habár a Közlekedési és Minisztérium (KHEM) korábban azt ígérte, a megyeszékhelyet a Balatonnal összekötő viszonylat nincs veszélyben, az 53 kilométeres szakasz részét képező Somogyjád vasútállomásán már elkezdték felszedni az ipari vágányokat.

Sőt, úgy tudja, ez a sors vár a somogyvári és a lengyeltóti vasútállomások kitérő, illetve ipari vágányaira is. Kérdésünkre, hogy a tehervágányok felszedegetése milyen közvetlen hatással van a helyi közösségek életére, a képviselő hosszas magyarázatba kezd.

Fejlesztés helyett felszámolás: mire jó ez?

A sínek felszámolása két dolgot eredményez – mondja. Az egyik, hogy ilyen infrastruktúra mellett pillanatok alatt ki lehet majd mutatni, hogy nem gazdaságos a Kaposvár-Fonyód vonal fenntartása, hiszen megszűnik az a lehetőség, hogy a két irányból közlekedő vonatok keresztezzék egymást.

„Vagyis a kitérő vágányok megszűntetésével meghal a folyamatos vasúti közlekedés, hiszen ezután, amikor Kaposvárról elindul egy szerelvény Fonyód felé, ameddig oda nem ér, Fonyódról nem indulhat el a párja” – állítja a képviselő.

„A másik, legalább ennyire súlyos következménye az ipari vágányok felszámolásának, hogy a Lengyeltóti székhelyű Pogányvölgye, amely Magyarország harminchárom leghátrányosabb kistérségének egyike, eleshet egy közeljövőben tervezett milliárdos nagyberuházástól” – véli Móring.

Vágány híján annyi a vagány terveknek

A képviselő szerint mind Lengyeltótiban, mind Somogyváron rendkívül nagyszabású gazdaságélénkítő elképzelések fogalmazódtak meg az elmúlt időszakban. Ezen tervek része egy, a somogyvári vasútállomástól mindössze 300 méterre fekvő egymilliárd forint értékű járműtechnológiai ipartelep is.

„Mivel az egyik legütősebb érvünk a befektető vállalkozó Somogyba csábítására éppen a közeli vasútszállításban rejlő logisztikai előny volt, könnyen lehet, hogy újra kell gondolnunk az egészet” – mondja Móring, aki szerint akár az egész beruházás veszélybe kerülhet, ha valóban kihúzzák a síneket a pogányvölgyiek alól.

Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Belföld témában
Ön megbuktatná a Fidesz-kormányt?
Igen
Nem
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását