2024. április 19. - Emma

Brawn már 2004-ben tudta, hogy nem marad a Ferrarinál

Ross Brawn, a Honda új csapatfőnöke már 2004-ben eldöntötte, hogy új kihívások után kutatva elhagyja a Ferrarit. Elmondása szerint a Hondánál jelenleg sokkal jobb körülmények uralkodnak, mint amire előzetesen számított.
2007. december 3. hétfő 16:43 - Hírextra
November 26-án kezdte meg munkáját a Hondánál Ross Brawn, az istálló frissen kinevezett csapatfőnöke, aki egy éves pihenő után tér vissza a Forma-1-be.

Noha sokan biztosra vették, hogy a tíz éven át a Ferrari kötelékében dolgozó szakember korábbi sikereinek helyszínére tér vissza, elmondása szerint a ferraris és a hondás szerződésen kívül az is benne volt a pakliban, hogy örökre hátat fordít a világbajnoki sorozatnak.

"Ez mindenképpen egy lehetőség volt. De adtam magamnak egy kis időt, hogy kikapcsolódjak, és nem gondolkodtam ezeken a dolgokon. Végül nyár végén, ősz elején kezdtem el morfondírozni, hogy mit fogok csinálni" - mondta Brawn a formula1.com-nak.

A Ferrarinál 6 csapat, -és 5 egyéni világbajnoki címnél közreműködő brit végül úgy döntött, hogy új kihívás után kutatva a 2007-ben mindössze 6 pontot gyűjtő Hondánál folytatja, mint csapatfőnök.

"A Ferraritól való távozásom egy jól átgondolt vállalkozás volt, amely három éves időszakot ölelt fel. 2004 végén úgy írtam alá egy új, kétéves szerződést, hogy tudtam, ez lesz az utolsó kontraktus, amelyet meg akarok kötni velük, mert ez így pont egy tíz éves periódus lezárása lehet" - mondta Brawn aki 1997 és 2006 között dolgozott az olasz csapatnál.

Noha a Honda 2007-ben mindössze a 8. lett a konstruktőri világbajnoki listán, a brit szakember szerint nem kell még kongatni a vészharangokat, mert a csapatról kapott első benyomása még annál is jobb, mint amelyre korábban számított.

"Amit mondani szeretnék az az, hogy voltak elvárásaim, vagy még inkább reményeim azok után, hogy beszélgettem a csapat vezetőségével az átigazolásomról. Lefestettek egy képet a kialakult helyzetről, de azt kell mondanom, hogy amit találtam az még annál is jobb volt, amiről ők meséltek" - vázolta a helyzetet.

Sokan a japán munkastílus visszásságában látják a Honda és a Toyota többéves hanyatlásának okát a Forma-1-ben, de Brawn szerint, aki a Bridgestone-nal együttműködve közelről is tapasztalhatta a japánok hozzáállását, minden kultúrában meg kell találni pozitívumokat, és abban az irányban kell tovább haladni.

"Meg kell érteni a kultúrát, és meg kell érteni a Honda képviselőinek álláspontját is. Így kell együtt dolgozni, és ötvözni a két kultúrát. Nem hinném, hogy ez lenne a fő probléma. Sőt, sok tekintetben ez akár pozitívum is lehet" - vélekedett.

A Ferrarinál közösen eltöltött 6 év után Brawn most ismét együtt dolgozhat Rubens Barrichellóval, és szerinte felesleges új pilóták után nézni, hiszen a múltban Jenson Button teljesítménye is meggyőzte.

"Rubensnek még egy éve hátravan a szerződéséből. Azt hiszem, az elmúlt évben az autó problémái miatt elég nehezen lehetett megítélni a pilóták teljesítményét. Személy szerint nem látok rá okot, hogy miért ne folytathatnánk velük, hiszen mindketten bebizonyították már, hogy képesek versenyt nyerni, és hogy nagyon magas szinten vezetnek."

"Nagyon várom már, hogy együtt dolgozzunk Jensonnal, aki mindig is nagy hatással volt rám. Nagy tiszteletnek örvend a csapaton belül, és az emberek szeretik őt. Innentől tehát már csak rajtunk múlik, hogy jó körülményeket biztosítsunk számukra" - tette hozzá.
Forrás: A5.hu
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Sport témában
Kijutunk-e a labdarugó világbajnokságra?
Igen
Nem
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását