2024. május 7. - Gizella

Járattörlés esetén kártalanítani kell az utasokat

Azoknak az utasoknak, akiknek a légijáratait törölték, lehetővé kell tenni, hogy jegyük árának visszatérítése mellett elálljanak a repülőúttól vagy átfoglaltassák más járatra.
2007. április 6. péntek 16:07 - Hírextra
Járattörlés esetén az utasoknak joguk van a légifuvarozó általi kártalanításhoz az út hosszúságától függően - hívja fel a figyelmet a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ). Az utasoknak, ha a járattörlés miatt későbbi géppel kell utazniuk, a várakozási idővel arányosan díjmentesen étkezést és frissítőket kell felajánlani, valamint lehetőséget két telefonhívásra, telex vagy faxüzenetre, illetve e-mail küldésére. Átfoglalás esetén, ha az új járat indulási időpontja a következő napokra esik, akkor szállodai elhelyezést, illetve a repülőtér és a szálláshely közötti szállítást is biztosítani kell számukra - olvasható a FEOSZ pénteki közleményében.

Járattörlés esetén a légifuvarozónak kártalanítania kell az utasokat. A kártalanítás összege 250 euró minden 1500 kilométeres vagy rövidebb repülőút esetén, 400 euró minden 1500 kilométernél hosszabb, Közösségen belüli repülőút és minden egyéb 1500 és 3500 kilométer közötti repülőút esetén, valamint 600 euró minden, a fenti két pontba nem sorolható repülőút esetén.

A közleményben a FEOSZ arra emlékeztet: az utasoknak nem jár a fenti összegű kártalanítás, ha a légifuvarozó bizonyítani tudja, hogy a járat törlését olyan rendkívüli körülmények okozták, amelyeket minden ésszerű intézkedés ellenére sem lehetett volna elkerülni.

Késés esetén nem jár a fenti összegű kártalanítás az utasoknak, viszont 1500 kilométeres vagy annál rövidebb repülőutak esetén legalább két órás késés esetén megfelelő ellátást kell számukra biztosítani. Ennél hosszabb Közösségen belüli repülőútnál és az összes egyéb, 1500 és 3500 kilométer közötti repülőút esetén három órás, illetve egyéb repülőutak esetén legalább négy órás késés esetén jár az ellátás az utasoknak. Legalább ötórás késés esetén pedig elállhatnak a szerződéstől, azaz kérhetik a jegy árának visszatérítését.

A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége közleményében kiemeli: ilyen esetekben a légifuvarozónak tájékoztatnia kell az utasokat jogaikról.
Forrás: Független Hírügynökség
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Belföld témában
Ön megbuktatná a Fidesz-kormányt?
Igen
Nem
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását