2024. április 29. - Péter
A taxisok és az Uber vitája kapcsán kerestük fel Csertek Istvánt, a taxis demonstrációk főszervezőjét. Elmondta, szívesen vállalna egy nyilvános vitát az Uber képviselőjével, aki szerinte csak puffogtatja a számait. Interjú.
2016. május 11. szerda 12:16 - HírExtra
Sikerre vezethet az a forgalomlassító demonstráció-sorozat, amit hetek óta megszerveznek?

Szerintem igen, hiszen nincsen más eszközünk.

A HírExtrának nemrég Gotlieb Géza azt nyilatkozta, hogy nem a törvényjavaslat hiánya a probléma, hanme a jelenlegi törvények végrehajtása.

Így van. Jelnleg is érvényben vannak a személyszállítást ellenőrző előírások, illetve szankciók és büntetési tételek. Ezek azonban semmit nem érnek , ha nem tartják be őket. Módosíthatnak egy törvényt vagy hozhatnak újat is, hiába, ha nem szereznek neki érvényt.

Mi lehet az a pont, amikor úgy érzik, elérték a céljukat?

Folyamatosan ígérgetnek. A hatóságok, az államtitkár úr - ő egyébkéntelég cinikusan. Mi akkor fogjuk befejezni a demonstrációkat, ha szemmel látható lesz, hogy minden hatóság elvégzi a törvények által rábízott feladatot. Felháborítónak tartjuk, hogy 2016-ban az Európai Unió közepén egy ágazat képviselőinek azért kell tüntetni, hogy egy ország jogszabályait betartsák.

Minden törvény annyit ér, amennyit betartanak belőle. Hiába módosítanak vagy írnak új jogszabályt, ha azt nem tartatják be senkivel. Az a tapasztalatom, hogy a rendőrök nagy része,  akiknek jogosítványa lenne rá, nem ismeri a szabályozást, nem tudja, hogy el kellene járnia az illegális személyszálítást végzők ellen. Ez egy nagyon komoly hiányosság.

Kedden Fekete Zoltán, az UBER magyarországi vezetője azt nyilatkozta, 150 taxis tartja sakkban Budapestet.


Ez nem így van, nem ennyien vagyunk. Egy rendezvényen mindig annyian jelenünk meg, ahányan el tudunk férni a területen. Ezt szakemberek számolják ki. Ha többen lennénk, akkor már "átnyúlnánk" más területekre is, ahová nem kértünk engedélyt. Mi betartjuk a jogszabályokat. Nem az a cél, hogy fitogtassuk, ki tudunk menni akár háromezren.

DE beszélhetünk számokról. Fekete úr azt mondja, 1200 Uber sofőr munkahelyéről van szó. Kérdezném, hogy ebből hány van bejelentve? Illetve azt is hajtogatja, hogy 150 ezer felhasználója van az Ubernek Budapesten. Erre hivatalosan tudom válaszolni, hogy jelenleg a fővárosban egymillió utazást hajtanak végre havonta a legális sárga taxikkal. Ez azért nagy különbség.

Ön vállalna egy nyilvános vitát Fekete Zoltánnal?

Természetesen. Ő eddig sosem vállalt ilyet, mert csak puffogtatja a semmit. Akik a szakmában járatosak, öt perc alatt mosnák le az asztalról.

Mi a gond az Uberrel?

Az Uber által adott számla nem felel meg semmilyen jogszabálynak. Kétszáz ellenőrzésből kétszázan buktak meg. Semmiféle engedéllyel nem rendelkeznek. Az elmúlt másfél évben lett volna rá idejük ezeket beszerezni, de eszük ágában sem volt. A világ minden országában, csak a joghézagokat használják ki, majd elkezdik a média propagandát.

Senki nem beszél arról, hogy az Uber szorzókat használ, hogy a várakozási díj (a percdíj) folyamatosan pörög, hogy akinek gondja volt, az utazás után nem tudta elérni a hollandiai központot (ide irányít az Uber központi telefonszáma). Ha valaki nincsen megelégedve a szolgáltatásal, vagy egyszerűen csak bent felejti a telefonját, képtelen elérni az autót. De Fekete úr arról sem beszél, hány ember van, akinek többször húzzák le a bankszámlájáról a viteldíjat.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Belföld témában
Ön megbuktatná a Fidesz-kormányt?
Igen
Nem
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását