2024. április 12. - Gyula

Egy talicskának is szüksége van új gumiabroncsra

Ha gumiabroncsokról beszélünk, akkor általában mindenki a kerékpárokra, autókra és más hasonló járművekre gondol. Pedig ezenkívül még számtalan olyan eszköz, gép van, ami kerekeken gurul. Elég csak az ipari környezetre gondolni, ahol mindennaposak a molnárkocsik, talicskák és más kézi kocsik.
2024. március 24. vasárnap 11:06 - HírExtra

Miben más egy ilyen gumiabroncs?

Ha megnézzük a tapadas.hu molnárkocsi és talicska gumi kínálatát, akkor láthatjuk, hogy a többségük nem igazán emlékeztet a klasszikus gumiabroncsokra, amelyeket autókon, kerékpárokon láthatunk.

Az ipari abroncsok többségét ugyanis a gyár területén belül, a telephelyen fogják használni. Itt ideális esetben nem kell olyan körülményekkel találkozni, amelyek megnehezítik a mozgást. Ezért is veszítik értelmüket a mély barázdák, mivel a gyár épületén belül se sárral, se nedves felülettel nem kell megküzdeni.

Ezért az ipari abroncsok többsége szinte teljesen sima. Az egyetlen céljuk az, hogy minél több súllyal, teherrel megbirkózzanak. A molnárkokocsi és talicska esetében ez különösen fontos, hogy menet közben, rakodás során ne adja meg magát az abroncs.

Természetesen még így is előfordulhat az, hogy például megsérül a gumi felülete, ezért újat kell beszerezni és felszerelni. Ebben az esetben könnyedén pótolhatjuk a hiányzó abroncsot. Választhatunk a Kenda, Mitas, Heidenau, Deli és Cheng Shin kínálatából.

A molnárkocsik esetében már előfordulhat az, hogy kültéren is használjuk őket. Ezért érdemes olyan abroncsot választani, ami már barázdákkal, külső körülményekre tervezett mintázattal rendelkezik, hogy ne legyenek fennakadások vagy éppen elakadások a jármű használata során.

Még kis repülőgéphez is megtalálhatjuk a megfelelő abroncsot

A kisebb testű repülőknél a gumik legalább olyan fontosak, mint a nagyobb “kollégák” esetében. Pláne a leszállás során nehezedik rájuk extrém terhelés, ezért olyat érdemes rendelni, ami a minőségi elvárásoknak is maximálisan megfelel. Itt kifejezetten nem szabad spórolni, mert ha menet közben, földet érésnél adja meg magát az abroncs, az súlyos balesethez is vezethet. 

A csere egyszerűen megoldható, sőt, a kis repülőgépek mellett az ipari járművek esetében is erősen ajánlott, hogy mindig legyen raktáron legalább egy-kettő tartalékabroncs, hogy azonnal cserélni tudjunk, ha az aktuális megsérül vagy már nem felel meg az elvárásoknak.

Akár komplett szettet is vehetünk

A legtöbb ipari abroncs szettben érkezik, ami azt jelenti, hogy tömlő is alapból jár hozzájuk. Így nem kell azzal bajlódni, hogy külön-külön szerezzük be őket. Garantáltan olyan tömlőt kapunk a gumi mellé, ami kompatibilis vele. Ez azért is előnyös, mert tartaléknak is használhatjuk őket. Ha valamelyik eszközön megsérül az abroncs felülete, akkor elég csak azt cserélni, egy tömlő még mindig ott lesz tartalékban.

Vásárlás során feltétlenül figyeljünk oda a méretre, hogy az adott géphez, járműhöz mekkora gumiabroncs az ideális.

Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Életmód témában
Drogok legalizálása?
Igen
Egyes fajtákat, rendezett, ellenőrzött körülmények között igen
Soha!
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását