2020. augusztus 6. - Berta, Bettina

Így lett a Vans a női cipők piacán is közönségkedvenc

Az első napon mindössze tizenkettőt adtak el a Vans márka cipőiből, ez a szám a legutóbbi ötven évben tízmilliós nagyságrendekre növekedett. Az utcai divat meghatározó szereplője a brand, amely a férfiak után a nők öltözködésében is alapdarabbá vált.
2020. július 15. szerda 17:07 - HírExtra

Kényelmes, belebújós

A Vans márka 1966-ban indult útjára a kaliforniai Anaheimben, a kezdeteknél négy alapító, Paul Van Doren, James Van Doren, Gordon Lee és Serge D’Elia volt jelen. Az első két férfi vezetékneve nem véletlenül egyezik, testvérpárról van szó, a márka neve is hozzájuk köthető. Már a legelején igyekeztek egyedi megrendelésre készülő, kényelmes, igényes és minőségi lábbeliket gyártani, első „belebújós” modelljük is eszerint készült, amely azóta is népszerű, és az Authentic nevet viseli. Az üzlet első napján tizenkét pár cipőt értékesítettek, az azóta eltelt több mint ötven évben pedig a piac meghatározó szereplőjévé váltak a férfi és a női cipők szegmensében is. 

Ebben a folyamatban nagy lépést jelentett 1976, amikor elkezdtek a gördeszkások számára strapabíró és tartós lábbeliket készíteni, innentől számítanak kiemelkedően népszerű brandnak az utcai divatban. Ikonikus modelljeik a deszkások mellett a szörfösöknél és a zenészeknél is alapdarabnak számítanak. Ezt erősítendő a cég szponzorként jelenik meg különböző extrémsportos eseményeken, legyen szó gördeszkázásról, BMX-ről vagy éppen motokrosszról.

Eredeti formavilág, minőségi varrás, remek kivitelezés 

Eleinte inkább a férfiak hordtak Vans cipőket, a sportosabb modellek ugyanis az 1960-as és 70-es években nem feltétlenül tartoztak a női divattrendek közé. Ez azóta megváltozott, a kényelmi faktor a női cipő viselésének is fontos összetevője lett, így az amerikai cég egyre felkapottabbá vált a hölgyek körében. Mivel a termékeiket eredeti formavilág, minőségi varrás és kivitelezés jellemzi, ezzel hamar tudtak azonosulni a nők is, ahhoz pedig könnyű volt hozzászokni, hogy a cipő nem csak stílusos, de egyrészes felsőrészű, párnás talpú, így extrán kényelmes és laza is lehet. Az ikonikus Vans oldalcsík dizájnelemként is remekül néz ki.

Legendás modellek

Mindig nyitottak voltak az újításokra, olyanra is akadt példa, hogy vásárlói visszajelzések alapján terveztek újra egy modellt. Nem szeretnek egyhelyben toporogni, ennek köszönhető, hogy a snowboardbakancsok kínálatában is feltűntek, igen nagy sikerrel: az 1998-as téli olimpián egy Vans-tulajdonos, Daniel Franck nyerte az ezüstérmet. Visszatérve az utcai cipőkhöz, olyan legendás modelleket tudhat magáénak a márka a már említett Authentic mellett, mint a Classic Slip-On, az Era, a Half Cab, a Kyle Walker Pro, az Old Skool vagy a Sk8-Hi. Mindegyiknek megvan a maga története, a maga rajongói tábora a férfiak és a nők között is. 

Ez a múlt, a brand viszont inkább a jövőbe tekint a kortalan dizájnok továbbvitele mellett. Dokumentumfilmeket gyártanak, közösségi tereket hoznak létre, így nem csupán márkahűségre sarkallják vásárlóikat, de igazi közösséget is formálnak belőlük. Ezekkel az extra ötletekkel tudták elérni, hogy 2020-ban is elmondható: a trendi srácok és lányok elég sűrűn Vans cipőt hordanak a lábukon.

Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Életmód témában
Drogok legalizálása?
Igen
Egyes fajtákat, rendezett, ellenőrzött körülmények között igen
Soha!
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását