2020. augusztus 6. - Berta, Bettina
Egyre többen érkeznek hozzánk a Nagy-Brittaniából, és egyre több időt is töltenek hazánkban. De milyen okok állnak a szigetországi turisták hazánk iránti megnövekedett érdeklődése mögött? Bauer Zsófia szociológus (Y-nsight Research) és Mezei Márk (Silberstein & Partners) kommunikációs szakember azt térképezte fel közös kutatásában, hogy milyen magyarországi turizmussal kapcsolatos beszélgetések voltak az elmúlt évben a szigetországban, és mik jelentették azokat legfontosabb témákat aminek eredményeképpen az angol utazók hozzánk és nem a világ más országába váltották meg a repülőjegyeiket.
2020. január 17. péntek 10:32 - HírExtra

 Az elmúlt években folyamatosan nőtt a Magyarországra érkező külföldi turisták száma, és előre láthatóan ez a növekedés még az elkövetkező időszakban is folytatódni fog. A számok pedig azt mutatják, hogy meglehetősen jól érzik magukat a hazánkba érkező vendégek, hiszen nem csak a nálunk elköltött pénz, de a vendégéjszakák száma is növekszik. Mit jelent mindez a számok nyelvén? 

2010 óta közel másfélszeresére nőtt a külföldiek beutazásainak száma és gyakorlatilag megduplázódott a kiadásuk, 

2018-ban a külföldiek költése meghaladta a 2000 milliárd forintot. 

Az adatok jól mutatják, hogy a turizmus fontos szerepet tölt be mind nemzetgazdasági, mind pedig országimázs szempontjából 

 Mit gondolnak az angolok rólunk?

Az Egyesült Királyságból érkező turisták évek óta benne vannak a legfontosabb látogatóink listáján. Éppen ezért tartottuk fontosnak megvizsgálni, hogy milyen vélemények és érvek jellemzik a brit netezők magyarországi utazásaival kapcsolatos beszélgetéseit. Mit láttunk az elmúlt évben?

 Mikor beszélnek rólunk?

A diskurzusok trendjében egy szignifikáns kiugrást regisztráltunk, valamint az év vége felé közeledve élesen emelkedik a beszélgetés volumene. Ez az időszak amikor mindenki megtervezi a jövő évi (vagy az adott év utolsó hónapjaiban esedékes egész éves bónuszok elköltésére alkalmas) pihenését. 

Természetesen nem csak pozitív hírekkel került be a szigetországi internetes diskurzusokba. A nyári hatalmas kiugrást például a Hableány turistahajó tragikus balesete körüli beszélgetések generálták, amelyek jó része elsősorban részvétnyilvánításokból, valamint a Budapestre látogatni készülők aggodalmairól is szólt (sokan latolgatták a hazánkba tervezett programjuk átszervezését).

Természetesen fontos tudnunk, hogy az év végi folyamatos emelkedés az ünnepi utazási időszakot megelőző beszélgetések is „pörgetik”. Sokan tervezik ilyenkor a téli vakációjukat, a szilveszteri bulijukat Magyarországra – és ilyenkor örömmel megosztják másokkal terveiket, illetve tippeket és tanácsokat kérnek a már helyismerettel rendelkező netezőktől.

Az utazásuk előtt még a tervezés szakaszában, utazás közben, amikor hazánkban vannak, valamint utazás után, már otthonról. Utazás előtt elsősorban terveiket és az országgal, látványosságaikkal kapcsolatos kérdéseiket teszik fel (leginkább a fórumokon és kommentekben). 

Utazás közben szintén felmerülnek a praktikus kérdések, de jóval nagyobb szerepet kapnak a spontán élménymegosztások, pillanatképek és szelfik (Twitter, Instagram, Facebook). Utazás után szintén sok képet osztanak meg, valamint élménybeszámolókat tesznek közzé (Instagram). Fórumokon ilyenkor segítik a tapasztalt utazók, a magyarországi látogatást tervezőket.

De lássuk a lényeget! Miért jönnek Magyarországra a britek?

Kifejezetten népszerű téma az egészségturizmus, nagyon sokan elsősorban a fogászati kezelések miatt utaznak ide, de jellemző, hogy egy-egy komplexebb kezelést is vakációzással kötnek össze. A családos, szabadidős utazók körében a klasszikus látványosságokról beszélgetnek a legtöbbet, a nevezetességek mellett kiemelten fontos témájuk a szervezett városnéző séták, valamint a budapesti hop on - hop off buszszolgáltatások.
 
A fürdők kedvelt témája, mind a klasszikus látványosságokat kedvelőknek, mind az egészség-turistáknak. A felhasználókat lenyűgözi az ország fürdőkultúrája. A fürdőkben töltött napok utánra szórakozást és lazítást terveznek a britek.
 
A bulinegyed még mindig népszerű az ide érkező fiatalok körében, számos beszélgetés során felmerül a Budapestre szervezett legény és leánybúcsúk. Ezeknek helyszíne azonban már régen nem korlátozódik a budapesti belvárosra, hanem népszerű desztináció a Balaton, az egyes borvidékek, valamit a különféle fesztiválok. A legnépszerűbb fesztivál a diskurzusok alapján egyértelműen a Sziget volt (4500 bejegyzés), de jól teljesített a Volt fesztivál (730 bejegyzés) és a Balaton Sound (450 bejegyzés) is. 

Gasztronómiai élményeket az ország egész területén keresnek, a legnagyobb súllyal az egyes borvidékek szerepelnek. A rendezvények közül külön ki kell emelni, hogy a brit focirajongóknak folyamatosan témája a 2020-as Európa Bajnokság, és a budapesti helyszínen rendezett meccsek köré szervezett utazásuk. A vizsgált időszakban a sportturizmus az egyik legnépszerűbb témája a briteknek.

A sokszínű beszélgetésben külön érdekesség Magyarország történelme, sokan jönnek a történelmi helyszínek látogatása miatt, valamint, hogy saját családjuk múltját kutassák fel. 

 

Forrás: Silberstein
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Életmód témában
Drogok legalizálása?
Igen
Egyes fajtákat, rendezett, ellenőrzött körülmények között igen
Soha!
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását