2024. május 17. - Paszkál

Kocsis: Nem megy csődbe a BKV

A BKV vezérigazgatója szerint nem fog csődbe menni a fővárosi tömegközlekedési cég, mert működtetése komoly gazdasági érdek.
2009. szeptember 2. szerda 15:14 - HírExtra
A BKV vezérigazgatója szerint a csőd elkerülésére a garancia az, hogy a főváros tömegközlekedése nagyon fontos tényezője a gazdaságnak. Arra mutatott rá, hogy ez a régió állítja elő a GDP 40 százalékát.

Mintegy 3 milliárd utaztatást bonyolítunk le évente azért, hogy a gazdaság működhessen, tehát mindenkinek az az érdeke, hogy működőképesek maradjunk - fogalmazott.
Úgy vélte, nem kerülhető el, hogy pótlólagos forráshoz jusson a BKV, hiszen "a megrendelés mérete sokkal nagyobb, mint az árkiegészítés", amit a cég kap.

Kérdésre azt mondta: a kormánytól és a fővárostól is számítanak segítségre.

Kocsis István arról is beszélt, hogy szeptember 30-ára várható a BKV vizsgálatának az eredménye a végkielégítések ügyében.

Közölte: a hónap végéig még további 80 menedzserszerződést is megvizsgálnak a "2003-tól napjainkig" tartó időszakból, és ennek eredményéről majd pontos képet adnak a közvéleménynek is.

Megismételte az albizottsági ülésen elmondottakat, ami szerint meg akarja változtatni azt a szerződéses struktúrát, amit a BKV 2007-ben bevezetett, és újra át kíván térni a határozatlan idejű munkaszerződésekre.

Arra hívta fel ugyanakkor a figyelmet, hogy "a jó munkaerőt meg kell fizetni", és egy jó szakember kaphat jutalmat is, ha jól dolgozik, ám nem ellenőrizetlenül. Véleménye szerint az úgynevezett lelépési összegnek is kell, hogy felső korlátja legyen, például 6 hónapnyi fizetés.

A 2008 szeptemberétől a vezérigazgatói posztot betöltő Kocsis István megismételte korábbi közlését, ami szerint nem érzi magát felelősnek a korábbi kifizetések miatt.
Domokos László, az ellenőrző albizottság fideszes elnöke az ülés után arról beszélt: a BKV-nál van jó néhány olyan költség "a bér körül", amely nem indokolt.

Közölte, jó iránynak tartja Kocsis István törekvéseit a szerződések átalakítására, rendbetételére, ám, mint fogalmazott, "nagyobb a baj".

Elgondolkodtatónak mondta Kocsis Istvánnak azt a közlését, hogy jelenleg 800 ember irányítja a BKV-t "vízfejként", és, hogy a vezetői rendszer átalakításával 3-4 milliárd forintot lehetne évente megtakarítani.

Domokos László szerint ez azt jelzi, hogy ugyanannyi szolgáltatást, "futásteljesítményt" kaphat a lakosság, ám közben a BKV is "beléphet a XXI. századba" azzal, hogy a menedzsmenten belül takarít meg forrásokat.

Székely Gábor, a BKV felügyelőbizottságának SZDSZ által delegált elnöke a folyosón távozóban arra a kérdésre: mit gondol arról, hogy egyes politikusok visszahívnák a BKV igazgatóságának és felügyelőbizottságának tagjait, azt mondta: az egy jó politikai megoldás, hogy ha problémák vannak egy cégnél, akkor a két szervezetet visszahívják.

Arra a kérdésre, számít-e erre, azt mondta: ez politikai alku kérdése, ezért nem tud erre válaszolni.
Forrás: MTI
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Belföld témában
Ön megbuktatná a Fidesz-kormányt?
Igen
Nem
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását