2022. május 28. - Emil, Csanád

Kínai autók a piacon

Gépjárműveik amerikai térhódítására készülnek a kínai autógyártók. Ennek megfelelően az odahaza még nem igényelt, teljes komforttal szerelik fel exportra szánt autóikat, s a remélt amerikai sikerek után üzleti stratégiájukban Európa a tervezett célpont.
2008. február 28. csütörtök 09:52 - Hírextra

ZX, Geely, BJD, Changfeng. Hamarosan megtanuljuk majd ezeket a gépjármű-márkaneveket is. Csakúgy, mint nem is olyan régen a Suzukit, a Mazdát, a KIA-t, a Nissant. Minderre abból következtethetünk, hogy az idei évnyitó detroiti autószalonon - ami elsősorban az amerikai autóújdonságokat hivatott bemutatni -, a legnagyobb meglepetést a feltörekvő kínai autógyárak járművei keltették.

Kiállításukat a New Jerseyben (New York közelében) már működő Chamco Auto kereskedő cég szervezte, amely a Pekingben (Beijing) és Csungkingban (Chongqing) működő ZXAuto vállalat városi terepjáróit és pick-upjait szállítja idén nyártól az Egyesült Államokba. Az amerikai piac előzetes kutatásához Mexikó bizonyult alkalmas terepnek. Ott már - mint Bill Pollack, a Chamco vezetője közölte - 2007-ben megkezdték a ZX-ek forgalmazását. Napjainkban már 150 márkakereskedőjük működik az Egyesült Államok déli szomszédjánál, s számukat három év alatt 400-ra növelik. Így megfelelő tapasztalatokkal kezdik a kocsik észak-amerikai importját, felkészülve a rali-terepjárók, szedánok és sportkocsik keresletére is.

A ZXAuto North America vállalat elnöke, Steve Saleen szerint a a kínai fél sokat tanult az európai piacon kísérleti jellegű megjelenése során, ezért az Egyesült Államokba már csak a négy,- vagy ötcsillagos biztonsági fokozatú törésteszteknek megfelelő kocsikat fognak szállítani. Azaz lesz a kocsikban légzsák, ABS és még több olyan, a biztonságot növelő szerkezet, amelyekre a nagyon járműéhes kínai piac még nem támaszt igényt.

A ZX azonban csak a kisebb kínai gyártók egyike. Detroitban megjelentek a nagyobbak is. A magánkézben lévő Geely egy, az Európa 5-ös környezetvédelmi előírásoknak is megfelelő dízelt, a BYD egy két-utas hibrid-motorút, a Csangfeng (Changfeng) pedig egy kombit állított ki.

A Chamco Auto ezeknek az amerikai piacra bevezetésében is részt vesz. A kínaiak nem titkolt célja, hogy Amerikán keresztül, a "hátsó ajtón át" jussanak be a csak igen szigorú környezetvédelmi- és biztonsági előírásoknak megfelelő kocsik importját tűrő Európába.

Forrás: MTI
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Külföld témában
Mit várhatunk Joe Biden elnökségétől?
Visszatér a józan ész a Fehér Házba
Újra jön a neoliberalizmus
Semmi nem változik
Biden megbuktatja az európai féldemokráciákat
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását