2024. május 18. - Erik, Alexandra

Értékelték a modellt

Az integrált hódmezővásárhelyi oktatási modellt értékelték szerdán egy most záruló pályázat kapcsán szakmai konferencián; a program eredményeként a halmozottan hátrányos helyzetű gyerekek megtalálták a helyüket és sikeresen jutnak tovább a felsőbb iskolákba.
2010. december 15. szerda 20:06 - HírExtra
Patócs Anikó az idén januárban indult Együtt, hogy jobb legyen program szakmai vezetője az MTI-nek elmondta: a projekt 100 millió forint uniós támogatásból valósult meg, s Hódmezővásárhely összes közoktatási intézményét érintette, az óvodától egészen a középiskolákig, melyhez nemcsak az önkormányzati, de az egyházi fenntartású intézmények is csatlakoztak partnerként. A projektben 111 pedagógus vett részt.

Négy éve indult el az a folyamat melynek során a szegregált oktatási folyamatokat megszüntette a város. Átalakították a közoktatás rendszerét, és "együttnevelésre" törekedve, alakították ki az iskolákat. Akkor egy szintén uniós projekt keretében a pedagógusok szemléletformálására fordítottak nagy hangsúlyt, illetve a hátránykompenzációra törekedtek. Ezt követően indult a most záruló program. Ennek prioritása, hogy miután a nevelési folyamat már nagyon kis korban elindul, és tizennyolc éves korig tart, már az integrációnak is el kell kezdődnie az óvodában és mindvégig tartania.

A szakember elmondta: mostanra konfliktusmentesen zajlanak a folyamatok az intézményekben. A halmozottan hátrányos helyzetű gyerekek, akik az oktatási rendszerben 10 százalékot tesznek ki, megtalálták a helyüket, jól teljesítenek a különböző méréseken és sikeresen jutnak tovább a felsőbb iskolákba. Nagy figyelmet fordítanak arra, hogy a fiatalok ne morzsolódjanak le és a rendszerben maradjanak. Ezt segíti a kettős mentorálás. Ennek köszönhetően és a családok támogatásával, aktív résztvevői lettek a fiatalok az iskolai munkának.

Az önkormányzat biztosítja a megfelelő humán erőforrást, és megjelentek a rendszerben a fejlesztőpedagógusok, akik nemcsak a sajátos nevelési igényű, de a halmozottan hátrányos helyzetű gyerekeket is támogatják. Az új pedagógiai módszerek úgynevezett tanulóbarát környezetet igényelnek, ami a kooperatív technikákra épülő módszertanhoz szükséges eszközök beszerzését jelenti. Ennek megfelelően korábban fejlesztették az intézmények bútorzatát, számítástechnikai parkját, és fejlesztő eszközöket szereztek be.

Hódmezővásárhelyi modell címmel, a módszerről készült egy kiadvány is. Ez az innovációs folyamat leírását tartalmazza, illetve bemutatkoznak benne az intézmények, az elért eredményeikkel.
Forrás: MTI
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Belföld témában
Ön megbuktatná a Fidesz-kormányt?
Igen
Nem
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását