2024. május 1. - Munka Ünnepe , Fülöp, Jakab

Elvitatkozunk 6,5 milliárdot?

Tömegközlekedésre szükség van. Ami van, az viszont körülményes és költséges. Az egyik megoldás a budai fonódó villamoshálózat lenne, de egy vita miatt lehet, hogy nem fog időben megvalósulni.
2009. november 11. szerda 07:59 - Győry S. József
Sokak számára kellemetlen, zajos, büdös és legfőképpen drága, ám mindenképpen a leggyorsabb módszer arra, hogy a város egyik pontjából a másikba jussunk a busz, villamos, metró: azaz a tömegközlekedés. Olyan amilyen, erről nem érdemes beszélni, mindenki tapasztalja a negatívumokat. Többek között azt is, hogy számtalan esetben azért olyan lassú a célhoz vezető út, mert az állandó átszállás elveszi a drága időnket. Ezt a városvezetés is végre észrevette, hiszen évek óta tervbe van véve a budai fonódó villamoshálózat megépítése, amit az Európai Unió is felkarolna, hiszen adna rá 5 milliárd forintnyi támogatást. De nagy a baj! A Fővárosi Önkormányzat és a II. kerület között ellentétek feszülnek, és ha nem sikerül hamarosan pontot tenni az ügy végére, akkor az egész támogatást elveszíthetjük.

Mi is az a fonódó villamoshálózat?

A fonódó villamoshálózat lehetővé tenné a számtalan átszállás nélküli utazást. Így a 61-es villamosok Móricz Zsigmond körtéri végállomása megszűnne, a járat továbbhaladna a 41-47-es villamosok nyomvonalán a Fehérvári út felé. A 17-es villamos újra szerves részévé válna a budai hálózatnak, ugyanis Margit híd helyett a Moszkva tér lenne a végállomása, tehát a Moszkva térről átszállás nélkül el lehetne jutni Óbudára, továbbá nem elhanyagolható az a tény, hogy így levehetne a 86-os buszról egy komoly terhet, értsd, nem lenne akkora a tumultus a járaton. A Batthyány teret összekötnék a Margit híddal, így a 19-41-es villamosok is szintén Óbudáig közlekednének.
Vagyis minden a mi igényeinket szolgálná ki, illetve hosszú távon jóval olcsóbb is lenne a járatok fenntartása. Bővebb információért klikk ide.

De mi a baj?

Úgy néz ki, hogy semmi sem átgondolt, megszervezett. Legalábbis a II. kerületi önkormányzat szerint semmiképp, hiszen a főváros elképzeléseinél olcsóbb és jóval egyszerűbb megoldásokat javasolt a villamoshálózattal kapcsolatban, ám ha a vita elhúzódik és a kivitelezés leáll, a főváros akár el is bukhatja az 5 milliárdos uniós támogatást.

Demszky Gábor főpolgármester a múlt héten hatósági egyeztetést rendelt el az ügy tisztázásának érdekében, melyre a tegnapi nap került sor. Demszky szerint az egész vita mögött egyfajta zsarolás áll, hiszen addig nem kapja meg a főváros a II. kerülettől az engedélyt a projekt folytatására, míg a kerület néhány problémája megoldásra nem kerül.
Még nincs megoldás.

Láng Zsolt (Fidesz) II. kerületi polgármester és Horváth Csaba főpolgármester-helyettes a tegnapi megbeszélésen nem jutottak közelebb a megegyezéshez.

Láng Zsolt közölte, hogy Óbuda és Kelenföld összekötését 100 méter új vágánnyal meg lehetne oldani az eredetileg tervezett 1 kilométerrel szemben. Az így kialakított egyetlen vonal egyben metró és villamos kapcsolat is lenne. Amennyiben a főváros mégis ragaszkodik az elképzeléseihez, abban az esetben 6,5 milliárd forintnyi közpénzt fognak elkölteni a szükséges vágányjavítási és egyéb munkák elkészülte nélkül. A polgármester szerint egy megoldása van az ügynek, az pedig az, ha a főváros elfogadja a javaslatukat.

Horváth Csaba főpolgármester-helyettes közleményben ismertette álláspontját. Elengedetlennek tartja, hogy a több százezer polgár nyugodt, gyorsabb, kényelmesebb, "közlekedésszakmai szempontból rendkívül ésszerű és gazdaságos közösségi közlekedési fejlesztés" megvalósuljon.

Vitézy Dávid, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) szóvivője múlt heti MTI-nek tett nyilatkozatában közölte, hogy a projekt indításához már csak a II. kerület építésiengedély-hozzájárulása szükséges, ám ehhez szakmai kifogások miatt nem járulnak hozzá. Vitézy Dávid hozzátette: „a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség már felhívta a figyelmét a fővárosnak, ha nem tudják kiadni az építési engedélyt, akkor az Unió visszavonja a támogatást”.

Megoldás tehát egyelőre nincs, így csak reménykedhetünk, hogy a közeljövőben egyszerűbben fogunk villamoson utazni a fővárosban. 4-es metróról már ne is beszéljünk.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Belföld témában
Ön megbuktatná a Fidesz-kormányt?
Igen
Nem
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását