MSZP: a nemzeti vízvagyon és a vasút közösségi tulajdon
Az MSZP mindig azt vallotta, hogy sem a nemzeti vízvagyonra, sem pedig a vasútra nem lehet privatizációs prédaként tekinteni, mert mindkettő közösségi érdekeket szolgáló közösségi tulajdon.
2009. szeptember 13. vasárnap 22:59 - HírExtra
Fónagy János vasárnap sajtótájékoztatóján azt mondta, sem a nemzeti vízvagyonra, sem pedig a vasútra nem lehet "privatizációs prédaként" tekinteni, hiszen alapvetően mindkettő közösségi tulajdon, közösségi érdekeket szolgál.
Fónagy János sajtótájékoztatóján örömének adott hangot, hogy a múlt hét csütörtökön a vagyongazdálkodási tanács "visszakozott", és hatályon kívül helyezte a kelet-magyarországi régióban lévő három állami víziközmű cég működési struktúrájára vonatkozó határozatát.
Fónagy János "a nemzeti vízvagyon privatizációjával" kapcsolatban felidézte: idén tavasszal a vagyonkezelő arról döntött, hogy a Duna menti és a Tisza menti regionális víziközmű társaságot szervezetileg összevonják az észak-magyarországi regionális vízművel. A döntés miatti felháborodás azonban mind a szakma, mind az önkormányzatok részéről jelentős volt, még a környezetvédelmi miniszter is tiltakozott - tette hozzá.
Ez az átszervezés a magyar közösségi vízvagyon egy újabb részének a privatizációját készítette elő - közölte a politikus. Fónagy János ezután - mint ismertette - párttársával, Ékes Józseffel törvénymódosítást indítványozott, miszerint a 2005-ben a tartós állami vagyon köréből kivett öt víziközmű társaságot a parlament sorolja vissza előbbiek közé. Ezt az Országgyűlés többségi szavazással meg is tette - emlékeztetett.
A sajtótájékoztatón elhangzottakra reagálva Gazda Tibor közölte: Fónagy János, a Fidesz parlamenti képviselője két év óta azt mondja, amit a szocialista frakció, vagyis, hogy sem a nemzeti vízvagyonra, sem pedig a vasútra nem lehet privatizációs prédaként tekinteni, mert mindkettő közösségi érdekeket szolgáló közösségi tulajdon. Megjegyezte: a Fónagy János által említett törvénymódosításhoz szükséges többséget a szocialista frakció biztosította, az Országgyűlés ezért szavazta meg a törvénymódosítást.
Fónagy János arról is beszélt, hogy az öt nagy víziközmű cég szervezeti létének korszerűsítése a következő évek feladata lesz, de szerinte mindezt úgy kell végrehajtani, hogy szigorúan közösségi tulajdonban maradjon a nemzeti vízvagyon. Gazda Tibor ezzel kapcsolatban hangsúlyozta: az öt nagy víziközmű cég szervezeti korszerűsítését a következő években valóban meg kell megvalósítani, úgy, hogy szigorúan közösségi tulajdon maradjon a nemzeti vízvagyon.
A fideszes szakpolitikus sajtótájékoztatóján felhívta a figyelmet arra, hogy "a nemzeti vízvagyon tavasszal erőszakosan megkezdett privatizációjához" nagyon hasonlóak a jelenlegi vasútbezárási tervek, ugyanis - mint mondta - a vasúttal kapcsolatos kérdések sincsenek előkészítve, átgondolva.
Erre reagálva Gazda Tibor annyit mondott: "ami a közösségi közlekedés hatékonyabb munkamegosztási elképzeléseit illeti, az MSZP-frakció még nem látott és nem ítélt meg szakmai anyagokat".
"Ha ezek a szakmai előkészítés alatt álló anyagok elkészülnek, a frakció véleményt fog alkotni és nyilvánítani; minisztériumokból kilopott félkész anyagokkal pedig nem foglakozik" - tette hozzá.
Forrás: MTI