2024. május 15. - Zsófia, Szonja

Fantáziavilágban a leendő közgazdászok

Játék az élet, legyen játék a tanulás is! A Szegedi Tudományegyetem izgalmas kezdeményezéssel rukkolt elő. Szerepjáték világba kalauzolja a diákokat: Moan és Ursia piacain bizonyíthatják gazdasági és pénzügyi rátermettségüket.
2008. november 11. kedd 07:09 - Pénzes Dávid
A Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kar CooSpace rendszerén meghirdetett országos tanulmányi versenyre a szervezők 2008. november 25-ig várják minden olyan középiskolás diák jelentkezését, aki játék közben szeretné kipróbálni egy vállalat irányítását.
A kétfordulós szerepjáték célja, hogy a versenyzők a megadott információk alapján életszerű döntéseket hozzanak, és minél nagyobb profitot szerezzenek.

Szerepjáték, mint egyedülálló ötlet

A Szegedi Tudományegyetem
Az SZTE-t, mint az ország egyik legnépszerűbb felsőoktatási intézményét évek óta a világ legjobb 500 egyeteme között tartják számon. Az egyetemen 2219 oktató – köztük 18 akadémikus, 117 akadémiai doktor és 946 PhD fokozattal rendelkezik – felkészült munkája eredményeképpen kiemelkedően magas szinten folyik az oktatás, és nemzetközi szinten is elismert az intézmény kutatás-fejlesztési és innovációs tevékenysége. Mindezeknek és az intézmény pezsgő kulturális életének köszönhetően az egyetem a dél-alföldi régió és az ország egyik vezető kulturális, gazdasági és szellemi központja.
Leegyszerűsítve minden szerepjátéknak két alapja van. Az egyik a részletesen kitalált képzeletszülte világ, a másik a játékos karaktere, avagy szerepe, melyet az adott világban játszania kell. Az egyetem ötlete szerint a fantáziavilág egy kontinenst jelent, rajta két országgal. Ezek Moan és Ursia. A játéktér ezek piacát jelenti. A karakter mindenkinek ugyanaz: frissen kinevezett vezérigazgatót kell alakítani, akinek különböző feladatai vannak a világban.

A cél alapvetően az, hogy termékeket állítson elő, majd eladja azokat a két ország piacán. Ehhez természetesen be kell szerezni a szükséges eszközöket. Viszont a játék során számtalan probléma merül fel, amit a készítők az életből vettek. Ezeket minél hatékonyabban kell megoldania a játékosnak. A sikeres előrejutáshoz – ahogy az életben is – nagyfokú kreativitás és stratégiai gondolkodás szükséges.

Az ötlettől a valóságig

Az oktatók már korábban is szerettek volna szervezni középiskolások számára megrendezendő tanulmányi versenyt – mondta a Hírextrának Szakál Péter, a SZTE Gazdaságtudományi Karának hivatalvezetője. Az alapfelvetés az volt, hogy megismertessük a középiskolásokkal is a CooSpace rendszert – fejtette ki. Ennek formáján sokat gondolkodtak, míg végül megszületett az online szerepjátékos ötlet.

Nyílt nap az SZTE-n
A nyílt nap az online tanulmányi verseny eredményhirdetésén kívül más érdekes programot is kínál. A klasszikusnak számító kari bemutatkozáson túl nagy hangsúlyt kap az egyetemi élet és légkör bemutatása is. Így például a látogatóknak lehetősége lesz a hallgatókat és a HÖK tagjait is megkérdezni tanulmányi és „egyéb” tapasztalataikról és – rövid regisztrációt követően – bárki kipróbálhatja az elektronikus oktatási rendszer, a CooSpace működését, amit minden GTK-s hallgató használ.
A CooSpace-re minden hallgatónak regisztrálnia kell. Itt később számtalan ügyet el tud intézni, ami az egyetemi léttel kapcsolatos. Azok a középiskolások, akik most jelentkeznek a versenyre, ebbe a rendszerbe kapnak bepillantást. Ha sikerül bejutniuk később az egyetemre, már tisztában lesznek ennek a rendszernek a működésével – mondta el a hivatalvezető.

A feladatok és a nyeremény

A GTK három alapszakot indít: kereskedelem és marketing, pénzügy és számvitel, gazdálkodás és menedzsment. A tanulmányi versenyben e három területről lesznek kérdések, amiket az elképzelt világban kell majd megoldani – árulja el Szakál Péter. A világban szereplő két ország aprólékosan fel lett építve: vannak piaci szereplők, meghatározott termékek és különböző típusú állami szabályozások.

Miután elolvassa a feladatot, a versenyzőnek egy excell táblázatba kell beírnia a helyes számokat, vagy szöveget. Mikor kész van vele, vissza kell töltse a rendszerbe, amit az oktatók értékelnek. Így alakul ki az első forduló végeredménye. A második fordulóról Szakál Péter nem kívánt semmit sem elárulni. Csak annyi bizonyos, hogy ezen a legjobban teljesítő 28 „vezérigazgató” vehet részt ez év december 15-én a Gazdaságtudományi Kar nyílt napján. A fődíj egy értékes laptop, a második helyezet 30 ezer forintos, a harmadik pedig 20 ezer forintos könyvutalványt nyer.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Tudomány témában
Ön szerint mi okozta a koronavírust?
Egyszerű véletlen
Az állatok és emberek közt megnövekedett találkozásszám
Kína terjesztette gazdasági előnyökért
Trump áll mögötte
Nem tudom, de nem lehet véletlen
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását