Szerbiában hét éve drákóian szigorú szabályozás lépett életbe, s ennek köszönhető, hogy látványosan lecsökkent az iskolai kirándulásokon közlekedési balesetet szenvedő gyerekek száma.
Ahhoz, hogy egyáltalán útra kelhessen egy csoport, az iskolának 48 órával az indulás előtt meg kell küldenie a közlekedési rendőrségnek a pontos utaslistát, s a használni kívánt busz dokumentumait.
Amennyiben a jármű öt évesnél idősebb, legfeljebb öt nappal az indulás előtt műszaki vizsgára kell mennie, s az öt évesnél fiatalabb buszok forgalmi engedélye sem lehet hat hónapnál öregebb.
Szigorú szabályozás írja elő, hogy hány órát lehet szolgálatban egy sofőr, s aki este vezetett, az még ha átaludta is az éjszakát, akkor sem lehet szolgálatban másnap reggel. Így hosszabb utaknál sofőrpároknak kell vezetniük a járművet, de csak reggeltől estig, mert az éjszakai utazás - a főleg a külföldi utakat szervező turistairodák, az iskolák, s a diákok egy része nyomása ellenére - továbbra is tilos.
A rendőrség pedig az elindulás után is résen van. Bár Szerbiában a KRESZ elnéz egy minimális alkoholfogyasztást, ez nem érvényes a buszsofőrökre. Őket a szonda legkisebb, árnyalatnyi elszíneződése után is kiszállítják a volán mögül.