Hijo del Santo egyesítette erejét a WiLDCOAST - kaliforniai-mexikói székhelyű környezetvédő - szervezettel, annak érdekében, hogy védelmet harcoljanak ki a part menti ökoszisztémák és élővilág számára Kaliforniában és Latin-Amerikában - írja a híradó.hu. A közvélemény érdeklődésének felkeltése környezetvédelmi kérdések iránt nem könnyű, ám a szervezetnek már több millió ember figyelmét sikerült felkeltenie azzal, hogy szerepet vállalt a populáris kultúrában. Titkuk abban rejlik, hogy szóvivőik hírességek, többek között a mexikói Jorge Campos és Francisco "Kikin" Fonseca futballsztárok, olyan népszerű zenekarok, mint a Mana és a Los Tigres del Norte, az argentin Dorismar modell, most pedig a legendás birkózó Hijo del Santo.
A kampánynak két célja van, visszafogni a teknőshús fogyasztását és újabban a teknőstojásokét is. A teknőshús fogyasztása Mexikó egyes részein hagyománynak számít. A teknőskampány 2001-ben kezdődött, 2005-re 20 év elteltével a legnagyobb teknőspopuláció jött lerakni tojásait az oaxacai La Escobilla partra.
A tojáskampányt két éve indították el, és szerencsére eredménye is lett Dorismarnak köszönhetően. A modell bikiniben jelent meg a hirdetésekben egy olyan parton, ahol bébiteknősök tartottak a víz felé. A hirdetés azon elterjedt tévhitre utal, hogy a teknőstojás afrodiziákumként működik, pedig valójában csak igen gazdag fehérjékben - mondják a szakértők.
Bár a WiLDCOAST kampánya sikeresnek bizonyult a tengeri teknősök és tojásaik begyűjtésének korlátozásában, a környezetvédők rámutatnak, hogy a teknőspopulációkat egyéb veszélyek is fenyegetik. A kifejlett állatok közvetett vagy közvetlen kifogása például elősegítheti a megfigyelt populációs hanyatlások jó részét.