A helyére emelték vasárnapra virradó éjjel a budapesti Margit hídon Európa legnagyobb bakdaruját, amellyel az acél pályalemezeket szerelik be a helyükre a dunai átkelő rekonstrukciója során.
2009. december 13. vasárnap 09:31 - HírExtra
A daru beemelése éjjel negyed kettőkor kezdődött és négy órakor fejeződött be. Tóth Kata, a felújítást végző Mh 2009 konzorcium szóvivője az MTI-nek az éjszakai munkálatok közben elmondta: Magyarországon most alkalmaznak először ilyen technológiát hídrekonstrukció során. A szerkezet teherbírása 16 tonna, magassága 10 méter, két lába közti távolság pedig a normál 6-7 méter helyett meghaladja a 17 métert.
A szerkezet sínen közlekedik 40 méteres percenkénti sebességgel, s az acél pályalemezek beemeléséig marad a hídon. Arra a kérdésre, hogy ez meddig tarthat Tóth Kata nem tudott pontos dátumot mondani, mert a konzorcium és a főváros között zajlanak az egyeztetések az ütemtervek határidejéről.
Hangsúlyozta, hogy a bakdaru használatára azért is van szükség, mert a hídon a felújítás teljes ideje alatt biztosítani kell a közösségi közlekedést és kevés hely marad a munkálatoknak.