2024. április 27. - Zita

Felesleges fejlesztés?

A Fővárosi Közgyűlés mai döntésével nagyvonalúan elpocsékolni készül 44 milliárd forintnyi uniós forrást: az 1-es és 3-as villamos fejlesztéséről szóló nagyprojekt ugyanis mindennek nevezhető, csak hatékonynak és szakmailag megalapozottnak nem.
2008. június 26. csütörtök 14:00 - Hírextra
A projekt 44 milliárd forintos, egy metróvonal meghosszabbításához elegendő keretéből csupán két villamosvonal részleges felújítására és a két vonalon összesen kevesebb, mint 2 kilométer hosszban néhány megállónyi céltalan vonalhosszabbítására futja. Jól jellemzi a költségek eltúlzottságát, hogy míg a BKV 2008-ban zajló vágányfelújításainak ára egy kilométerre vetítve technológiától függően 400-700 millió forintba kerül, addig az uniós projektbe ugyanezt másfél milliárd forintért árazzák. A megbocsáthatatlan pazarlást mutatja az is, hogy az 1-es villamos vonalán Dél-Pesten a mindössze 7 éve telepített áramellátási rendszer cseréjét is tervezik, milliárdokért. Korábban már számos szakértő és még városvezetők is bírálták a kilométerenként 1,5 milliárd forintba kerülő, a lakosságnak szinte semmit nem nyújtó beruházást. A projekt előkészítését irányító Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes azonban a már egy éve ismert kritikák ellenére a füle botját sem mozgatta: a Főváros 2013-ig tervezett legnagyobb felszíni tömegközlekedési beruházása egyszerre kicsinyesen kínos és elképesztően pazarló maradt.

Az 1-es villamos Lágymányosi hídon történő átvezetése tíz éve is késő lett volna, azonban a vonalat legalább a Fehérvári útig meg kéne építeni, ahol csatlakozhatna az ott közlekedő meglévő villamosjáratokhoz és a kelenföldi lakótelephez. A legfőbb dél-budai célpontok és kapcsolatok előtt a villamost megállítani védhetetlen és értelmetlen, ráadásul a pazarlás egyik újabb budapesti emlékhelyeként megépülő Budafoki úti végállomás potom 750 millió forintba kerül, miközben nyilvánvaló, hogy a vonal további meghosszabbítása rövid távon elkerülhetetlen.

A 3-as villamos Pesterzsébeten tervezett egymegállós meghosszabbításával egy a gond: nagy ívben elkerüli az utasokat és Pesterzsébet központját, miközben mára a tervekből is kiolvasható, hogy a Török Flóris utca – Topánka utca nyomvonal sokkal szerencsésebb lenne, hiszen 25%-kal több utast hozna a villamosra. A projekt jelenlegi változata egy érthetetlen és hibás közlekedési koncepció mentén épp az utasokat kerüli el.

Kérjük tehát a Fővárosi Közgyűlést, küldje vissza átdolgozásra a projektet annak érdekében, hogy ne a hazai vagy az uniós pályázatértékelők várható kínos kérdései után, temérdek időt elpocsékolva kelljen majd ugyanezt megtenni. Úgy gondoljuk, végre olyan közlekedési beruházást kell Budapesten megvalósítani, amire a város vezetése 5-10 év múlva is büszke lehet lakosai és a nemzetközi közvélemény előtt és ami miatt nem kell szégyenkezni már az előkészítés során. Ne szalasszuk el ezt az esélyt, ne öntsük a szűkös EU forrásokat és újabb önrész-milliárdokat értelmetlen beruházásokba!
Forrás: MTI
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Gazdaság / HR témában
Ön miként vélekedik a magyar gazdaságról?
A gazdaságunk szárnyal, határ a csillagos ég!
A gazdaságunk bár a levegőben van, magassága legfeljebb másfél méter, sebessége egy csigával azonos.
A gazdaságunk valaha szárnyalt, jelenleg a sütőben sül, zöldségkörettel.
A reformok működnek
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását