2024. május 1. - Munka Ünnepe , Fülöp, Jakab

Apró trükkök százai

Ahogy a sajtóból is kiderült, a húsvéti hétvégén gőzerővel folyt a paraméterkönyv újabb változatának előkészítése, melyben a budapestiek egyértelmű elutasítását figyelmen kívül hagyva a drasztikus járatritkítás trükközéssel történő ütemekre bontásán dolgo
2008. március 24. hétfő 20:30 - Hírextra
Információink szerint a már ismert, összességében 10 százalékos ritkítást, de az autóbuszoknál 20 százalékos teljesítménycsökkentést tartalmazó Paraméterkönyv két "ütemre" válna szét, és a Főpolgármesteri Kabinet ülésén egy, a szavak szintjén finomított, azonban még mindig ugyanolyan elfogadhatatlan járatmegszüntetéseket és ritkításokat tartalmazó paraméterkönyv kerülne beterjesztésre. A korábbi, egyébként soha nem alátámasztott ígéretek szerint 6 milliárd forint megtakarítást hozó tervezet tehát két, 3 milliárd forintos ütemre bomlana szét, melyeket néhány hónap különbséggel vezetnének be. Természetesen eleinte csak az első ütemet jelentenék be, bár önmagában már az is elfogadhatatlan: a 3 milliárd forintos megtakarítást remélő első ütem is drasztikus, utas ellenes járatritkításokat tartalmaz. Ez pedig ugyanúgy ellentétes a kerületi önkormányzatok, a civil szervezetek és a lakosság véleményével, ahogy a korábbi tervek.

Az elmúlt hetekben megtartott mindkét lakossági fórum üzenete egyértelmű volt: az utasok nemet mondtak a járatritkítási tervekre. Felszólítjuk Hagyó Miklós paraméterkönyvért felelős főpolgármester-helyettest, hogy végre vegye figyelembe a BKV utasainak akaratát és álljon el a teljesítménycsökkentési szándékától.

Egyesületünknek továbbra is szilárd álláspontja, hogy radikális járatritkításokkal, járatmegszüntetésekkel járó teljesítménycsökkentésnek nincs szakmai, várospolitikai és pénzügyi alapja, összességében értékelve Budapesten ilyen intézkedésnek nincs helye. Ez egyaránt vonatkozik az 5 százalékos és a 10 százalékos ritkításra is, kiváltképp, ha a látszólagos visszalépés csak trükk, valójában ugyanazt a drasztikus ritkítást kívánják megvalósítani, csak bűvészkednek a számokkal. A bűvészkedés nem csak a ritkítás mértékére, hanem a megtakarításokra is vonatkozik: a BKV mindmáig egyszer sem volt képes bemutatni, hogy a bevételekre milyen hatást gyakorol a paraméterkönyv. Könnyen lehet ugyanis, hogy az állami támogatás és a jegybevételek csökkenése nagyobb kiesést okoz, mint amennyit a járatritkítással megtakarítanak – azaz többe kerül a leves, mint a hús.

Arra kérjük Demszky Gábort, hogy a Főpolgármesteri Kabinet keddi ülésén ne támogasson teljesítménycsökkentést tartalmazó Paraméterkönyvet és utasítsa el azt a trükközést, amit a BKV folytat: a beterjesztésre kerülő javaslat ugyanis várhatóan nem szakmai tartalmában, hanem csak a hangzatos bevezetőszövegében és számítási trükkökben különbözik a már megismert és mindenki által elutasított változattól. A járatritkítások nem vezetnek sehova, a látszólagos megtakarítások helyett kizárólag kevesebb utast, több autót, több dugót és több környezetszennyezést lehet elérni a járatok ritkításával – legyen az akár 5, akár 10 százalékos ritkítás.
Forrás: MTI-OS
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Belföld témában
Ön megbuktatná a Fidesz-kormányt?
Igen
Nem
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását