Jönnek a mindent egyesítő szupervonatok
A Nyugat-Európában már ismert S-Bahn rendszerű gyorsvasúti hálózat tervezésére írt ki pályázatot a Budapesti Közlekedési Szövetség. Ez azt jelenti, hogy 20-25 év múlva akár Budapesten is járhatnak olyan szerelvények, amelyek a vasúti, a HÉV-, a metró- és
2007. február 9. péntek 11:25 - Hírextra
Az új gyorsvasúttal a Dunakeszi -Budaörs közötti távolságot például fél óra alatt lehetne megtenni átszállás nélkül, ez jelenleg 1,5-2 óra.
A tervezett gyorsvasúti hálózat a már meglévő sínpárokat használná. Azaz a 11 vasúti, a négy HÉV, a három már meglévő illetve a most épülő negyedik metróvonalat, de új megállóhelyeket kellene kialakítani és teljesen új szerelvényeket kellene beszerezni -mondta el a Független Hírügynökségnek Kéthelyi József, a Budapesti Közlekedési Szövetség vezetője. A gyorsvasúti hálózat kialakításával egyidőben a budai agglomerációs tömegközlekedésének fejlesztésére is pályázatot írtak ki, a szakemberek szerint ugyanis a Pest felőli oldalon megoldott a főváros környéki településekkel az összeköttetés, a budai rész azonban fejlesztésre szorul, hogy bekapcsolható legyen az S-Bahn rendszerbe.
A gyorsvasúti hálózat leghamarabb 20-25 év múlva épülhet ki és költségeit előzetesen ezermilliárdosra becsülik, amit részben magánpénzből, részben állami, fővárosi és önkormányzati szerepvállalásból lehetne finanszírozni. Az S-Bahn rendszer kialakítására egy magyar konzorcium és egy angol mérnökcég nyújtott be pályázatot, ezek elbírálása két hét múlva várható.
Forrás: Független Hírügynökség