De míg az embernek csak két szeme van, amivel nem látja a holttérben található akadályokat, az ultrahangos elven működő szenzorok egyszerre figyelik az autó egész környezetét.
A vezérlőegység a gépkocsi "idegrendszerének" a központja. Ide futnak be az autó különböző elektromos egységeinek jelei, és innen indulnak ki az ezeket irányító parancsok. A félautomata parkolórendszer tisztában van az autó környezetével, és az autó rendszereinek pillanatnyi állapotával. Ezek alapján pedig, a megfelelő kormányművel összekapcsolva irányítja is a parkoló autót. Az üres helyek mellett elhaladva megméri, befér-e az autónk, amikor pedig megfelelőt talált, a szervokormány irányításával a lehető legtökéletesebb íveken kanyarodva pontosan beáll a helyére.
A sofőr nem is ér a kormányhoz - elég, ha a megfelelő sebességbe teszi az autót, és finoman gázt ad. Jelenleg csak félautomata parkolásról beszélünk, tehát a vezetőnek kell nyomnia a gáz- és a fékpedált. A teljes automatizálás technikai lehetőségei is adottak már, de ezt nem engedélyezi a törvény, hiszen ha az autó önmagát gyorsítja és fékezi, ki lesz a felelős, ha történik valami? Mert bármilyen fejlett is a technika, azért az ember vezet.