2024. november 1. - Marianna
Küldő neve: Címzett neve:
Küldő e-mail: Címzett e-mail:
Üzenet (opcionális):

Seress nem Alföldi

A józsefvárosi önkormányzat képviselő-testülete Seress Zoltán színművészt nevezte ki március 1-jével a Bárka Színház élére a múlt szerdai ülésén. A színház korábbi igazgatójának, a Nemzeti Színház újonnan megválasztott igazgatójának, Alföldi Róbertnek a h
2008. január 22. kedd 18:56 - Malina Adrienn
Az új vezető, Seress Zoltán a Bárka Színház társulatának tagja. A színművészt egyhangú döntéssel nevezte ki a Bárka Színház Kht. ügyvezető igazgatójának a józsefvárosi önkormányzat. A leendő és a távozó igazgató január 25-én közösen játszanak a Bárka színpadán a Szász János rendezésében bemutatásra kerülő Csehov-drámában, a Sirályban.

Az új igazgató a Bárka Színházban tartott sajtótájékoztatón válaszolt az újságírók kérdéseire.

Hogy fogadtad, ezt az egyhangú szavazást, ami a kinevezésedet illeti?

Nagyon sokat jelent nekem, hogy a szavazáson 24-0-s volt a szavazási arány, ami azt jelenti, hogy se tartózkodó, se nemmel szavazó nem volt. Szerintem ez fantasztikus dolog, hogy ebben a szavazásban a testület egy emberként állt a dologhoz, ez mindenképp megnyugtató. A pénzügyi rész is fontos, hogy az előterjesztésben azaz összeg szerepel, amit az önkormányzat az előzetes tárgyalások alatt ígért, és reméljük, hogy meg is fogja tartani.

Alföldi Robi említette, hogy „szakszervezeti elnök” voltál: ezt hogy kell érteni?

Névjegy
Budapesten született 1962ben. 1987-ben kapott oklevelet, és a Vígszínházhoz szerződött. Onnan a Művész Színház tagja lett, majd a Bárka Színházhoz került. Jelenlegi munkái: Peacock (Kurt Weill-Bertolt Brecht: Koldusopera), Hős (Spiró György-Másik János: Ahogy tesszük 2007), Szorin (Anton Pavlovics Csehov: Sirály), Skultéti (Bereményi Géza: Az arany ára). Az Új Színház vendégművészeként Vicomte de Valmont (Choderlos de Laclos regénye nyomán Kiss Csaba feldolgozásában: Veszedelmes viszonyok).
Egyfajta önjelölt voltam, hol kisebb, hol nagyobb volt a szám, és ha kellett, fontos esetekben elmondtam, amit szeretnék. Nincsen küldetéstudatom. Egyszerűen arról van szó, hogy azt az elvet vallom: sokkal jobb megbeszélni dolgokat, még ha ez hangosabban is zajlik, mintha a folyosón, büfében fortyog az ember.

A színházban marad az Alföldi-féle koncepció, vagy más arculata lesz a színháznak?

Igen, valószínű, hogy változni fog, hiszen más ízlésünk van, másra mondjuk azt, hogy jó, és másra azt, hogy nem jó. Azt a lendületet, vagy azt az üzemi hőfokot, amit a színház az utóbbi években produkált mindenképpen tartani kell. Főleg azért, mert a budapesti színházi élet körforgásában benne szeretnénk maradni. Voltunk külrföldön vendégjátékon, és szeretném, ha ezt tudnánk tovább vinni. 2008 őszén Sarajevóba megy a színház. Ebbe a színházi életbe integrálódni kell, ez az első, és legfontosabb feladat. Szeretném ezeket a vendégjátékokat tovább vinni, ha lehet, sőt nem csak, hogy mi mennék, hanem visszafelé is áramolna ebből valami. Ennek a szerkezetét ki kell még találni. Szeretném ezeket a kapcsolatokat majd hasznosítani. Ennek megszervezése persze komoly feladat.

Milyen egyéb lehetőségeket látsz még a jövőben?

Olyan célkitűzésünk van tervben, amit a Robival már megbeszéltünk. Bizonyos esetekben jó lenne, ha a Bárka és a Nemzeti Színház együttműködne. Ők egy hatalmas intézmény, nagy költségvetéssel, mindenképpen azt mondom, hogy ők segítsenek nekünk. Ez azt jelenti, hogy vannak ötletek, amiket meg kell csinálni. Ezt közösen, vagy egyedül egyelőre még nem tudom.

A műsor, hogy fog változni?

Nagyon sokat játszottunk, de elkerülhetetlen volt ahhoz, hogy ezt az eredményt hozni tudjuk. Most ezt kell harmonizálni, ha ezt az ütemet és szintet tartani szeretnénk. Majd megnézzük, hogy ezt a színház hogy bírja el. Ésszerűen kell gazdálkodni az energiával és a pénzzel is. Sok olyan apróság van, ami fontos lehet. Például a zenés színdaraboknál. Azt a tendenciát, ami megjelent a színházban a zenés darabokkal kapcsolatban, azt mindenképpen követném. Nem akarunk versenyezni sem az Operett Színházzal, sem más zenés színházakkal, egyszerűen meg kell célozni egy másfajta zenei stílust. Nagyon szeretnék kortárs fiatal szerzőkkel íratni egy-egy színdarabot. Természetesen ennek a pénzügyi hátterét és feltételeit majd meg kell találni. Szeretném, ha ez a mostani miliő, amiben élünk a zenés műfajban is megjelenne. Erre már van ötlet, de még nem mondok róla semmit, mert fölösleges lenne a levegőbe beszélni. Négy darab biztosan átmegy a következő szezonra, ami biztosan Alföldis. Én nem vagyok "Alföldis", bár sok mindent egyformán gondolunk a Robival. Nyilván a darabok kopnak és megújulnak, de radikális változást nem fogok csinálni.

A társulatban lesznek változások? Milyen a velük való munka?

Számomra nem kérdés, hogy a társulat jelen pillanatban milyen minőséget képvisel. Az eltelt két esztendő alatt ez a gárda összeérett, és mostanra elhagyta a pubertás kort. Felnőtt, jó erőből álló csapat lett. Nagy bizalmam van abban, hogy velük már minőségi munkát lehet végezni. Mondták nekem többen is, hogy nincsenek nálunk sztárok. Visszakérdeztem, hogy mit jelent az, hogy sztár? Én ezt a szót két dologra tudom lebontani. Van egyfajta sztárság, ami engem nem érdekel, mert minőségi problémáim vannak vele. A másik fajta sztárságra lehet azt mondani, hogy ilyen fajta sztár nincs a társulatban. De ha ezt elkezdem boncolgatni, akkor megette a fene az egészet. Nekem az a sztár, aki jó színész, nem tudok máshogy gondolni erre. Az a fontos, hogy ebben a társulatban jó és hiteles színészek legyenek.

Terveink között szerepel - szintén pénzügyi kereteknek megfelel -, hogy külföldi rendezők is megjelenjenek a színházban. Csak úgy lehet színházat építeni, hogyha egy közös munkában vesz részt mindenki. Ahhoz, hogy komoly munka legyen, és fiatalokat lehessen beépíteni a színház életébe sok tehetség kell. Szerencsére érzem a társulat bizalmát.

Mikor az elnökségi döntés megszületett elgondolkoztam, hogy pontosan mit jelent ez, de rájöttem, hogy ennek nem fogok a végére jutni. Amiket elmondtam az remélhetőleg olyan pozitív energiákat tartalmaz, hogy emellett a negatív energia a semmibe vész. A semmiből csak semmi lesz, ahogy Lear király mondja, Shakespeare drámájában.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Kultúra témában
Szeret színdarabokat látogatni?
Rajongok a színházért!
Amennyiben időm és pénztárcám engedi, igazán örömmel teszem!
Évente egyszer-egyszer megesik
Évek óta nem voltam színházban, de szeretnék eljutni
Évek óta nem voltam színházban és nem is érdekel a dolog
Soha nem voltam színházban és nem is érdekel a dolog
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását