2024. május 8. - Mihály

Soproni sör, magyaroknak

A Soproni sör reklámjai, tökéletesen csapolt sör programjával üzen nem csak a fogyasztóknak, hanem az egész magyarságnak a csapolt sör kultúrájáról. Kiss Évát, a Heineken Hungária Sörgyárak Zrt. kommunikációs menedzserét kérdeztük.
2010. október 2. szombat 07:59 - HírExtra
A Soproni reklámfilmek erőteljes változáson estek át. A korábbi, humoros spotokat felváltotta a hazafias érzéseket keltő, komolyabb műfaj. Mi ennek az oka?

"Gyermekeknek"
A sör (vagy régiesen ser, serital) malátából, valamint bizonyos pótanyagokból vízzel cefrézett, komlóval, illetve egyéb engedélyezett anyagokkal ízesített, sörélesztővel erjesztett, szén-dioxidban dús, általában alkoholtartalmú ital.
A Soproni felvállalta, hogy kommunikációjában a nemzeti büszkeség, az összetartozás gondolatára helyezi a hangsúlyt. Ennek volt markáns példája a 2009-ben sugárzott „Magyarország, én így szeretlek“ reklámfilmünk, és ennek újabb eleme az idén tavasszal bemutatott film.

A mi emlékezetünkben úgy él a tavalyi reklám, hogy sikeres próbálkozás volt, hiszen nagyon sokan megszerették, rengeteg feldolgozás készült, a reklámszlogen pedig beépült a nyelvhasználatunkba. Éppen ezért lelkesedéssel vártuk az új reklámspot fogadtatását.

A Soproni egy magyar márka, amely fontosnak tartja, hogy azt képviselje, ami a magyar fogyasztók számára értéket jelent. Vannak értékeink, amelyekre mindannyian büszkék vagyunk. Olyan közös értékek, amiktől egyformán megdobban a szívünk, összeszorul a torkunk országhatáron innen és túl. Mert ezek az értékek rólunk szólnak. Hozzánk tartoznak. Magyarságunk, nemzeti identitásunk fogalmazódik meg bennük és általuk.

A Soproni – az ország egyik legrégibb márkájaként – fontosnak tartja ezen értékeket. Meggyőződéssel hisz közösségteremtő erejükben. Ezért vállalta fel, hogy kommunikációjában a nemzeti büszkeség, az összetartozás gondolatára helyezi a hangsúlyt.

Milyen kritériumoknak kellett megfelelni a castingra jelentkezőknek?

Olyan színészt kerestünk, aki még nem szerepelt reklámfilmekben, nem láthattuk sokszor a tv-ben, és nem utolsó sorban egy mindenki által szerethető figura.

A reklámspot alatt Radnóti Miklós, „Nem tudhatom” című verse hangzik fel. Mi indokolta a döntésüket?

Tapasztalataink szerint a legtöbb magyar embernek ez a vers jut eszébe először, ha a hazaszeretet témakörében kell megemlítenie egy művet. Nekünk is az egyik kedvencünk, csak úgy, mint sok olyan tévénézőnek, akiknek épp a vers miatt tetszik a reklám.

Nem ez az első reklámfilm, amelyben verset, zenét, vagy egyéb műalkotást használnak fel és biztos nem is az utolsó. Ha a vers segít kifejezni azt a gondolatiságot és üzenetet, amit közvetíteni szeretnénk, akkor miért ne támaszkodhatnánk rá? A vers szövege is a hazaszeretetről szól, ahogy az egész reklámfilm.

A zenéről mit érdemes tudni?

A zene egy egyetemes nyelv, amely segít a megfelelő hangulat biztosításához. A választott zene szöveg nélküli és azt segíti elő, hogy a versről ne vegyük el a figyelmet. Egy-két trailerben használták eddig ezt a zeneszámot, az még nem számít soknak. Ettől függetlenül úgy gondoljuk, hogy a zene tökéletesen illik a film képi és szöveg világához, tökéletesen kiegészíti a filmet.

Maga a reklámspot nagy port kavart. Miért?

Mindkét reklámfilm megmozgatta az embereket. Érzéseket váltott ki, mindenkinek volt róla véleménye. Az első filmnek rengeteg mutációja készült, hisz olyan témát dolgozott fel, és olyan képi elemeket mutatott be, amelyekkel mindenki azonosulni tudott. Persze voltak akikből ellenérzést váltott ki a reklámfilm – főleg az idei, a Radnóti vers használata miatt.

Néhány médium még azzal is megvádolt bennünket, hogy engedély nélkül használtuk a verset, ami nem igaz! Tény, hogy nagy port kavart a két film, de mindenképp sikernek tulajdonítjuk őket, hiszen összehasonlíthatatlanul nagyobb arányban érkeztek hozzánk a pozitív visszajelzések – emailben, postán, telefonon, de ezrek osztották meg velünk véleményüket. Ez pedig elég lökést ad ahhoz, hogy folytassuk.

Külföldön elfogadott, itthon kényes kérdés a nemzetiség kérdése…

A hazaszeretet, mint téma mindig és bármikor aktuális, nincs jó vagy rossz időzítés ilyen szempontból. A hazaszeretet független a politikától, amit mindenki egyénileg él át: összehoz, nem pedig megoszt. A Soproni fogyasztóinak fontos a hazaszeretet, ahogy sok millió magyarnak is fontos ez az érzés. A reklámban összegyűjtöttünk néhány olyan elemet, amelyet szívesen nézünk, figyelünk, hallunk és élünk meg a mindennapjainkban.

Tervezik a széria folytatását?

Sikerként éltük meg a két filmet, és amit a megjelenésük generált. Készülünk a folytatásra…

A másik kampányuk a tökéletes sörcsapolás, melynek reklámjában visszatér a könnyed humorhoz, ismert szereplőköz. Milyen szándékkal indították a programot? Kinek és mit üzen a széria?

A kezdeményezés célja, hogy a vendéglátóhelyeken az előírásoknak megfelelően betartsanak minden higiéniai és csapolástechnikai irányelvet, ennek eredményeként pedig javuljon a csapolt sör minősége és megítélése. Ezen túl szeretnénk, hogy a fogyasztók szívesebben kérjenek csapoltat az üveges sör helyett a vendéglátóhelyeken, sőt, maguk is tisztában legyenek azzal, hogy az aranyszínű nedűt miként kell helyesen kinyerni a hordóból.

Hol forgatták a reklámfilmet?

Egy budapesti vendéglátóegységben.

Tervezik a folytatást?

A program nagyon sikeres volt. Tervezzük a folytatást, hiszen rendkívül népszerű volt a fogyasztók körében. A vendéglátóhelyeken eladott csapolt sör mennyisége 12 százalékkal emelkedett, jelentős részben a promóciónak tulajdoníthatóan.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Életmód témában
Drogok legalizálása?
Igen
Egyes fajtákat, rendezett, ellenőrzött körülmények között igen
Soha!
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását