2019. augusztus 25. - Lajos, Patrícia

Vizsgálat a RAI és a rivális Mediaset kapcsolatáról

A sajtótörvény és a versenyszabályok és betartása felett őrködő olasz médiafelügyelet vizsgálatot indított azokkal a leleplezésekkel kapcsolatban, amelyek szerint összejátszott egymással a Silvio Berlusconi tulajdonában lévő Mediaset tévébirodalom és a RA
2007. november 23. péntek 18:14 - Hírextra

A La Repubblica című baloldali lap csütörtökön közölt részleteket azoknak a telefonlehallgatásoknak az anyagából, amelyeket 2004-ben és 2005-ben végeztek egy bírósági vizsgálat keretében. Ezekből kitűnik, hogy Berlusconi kormánya idején a RAI-nak a miniszterelnökhöz közel álló új vezetői szerkesztői döntések előtt több alkalommal konzultáltak a rivális tévétársaság illetékeseivel - elsősorban olyankor, amikor a kormányfő tevékenységéről volt szó.

A jegyzőkönyvekben szerepelt Deborah Bergamininek, Berlusconi volt személyes munkatársának a neve, ő abban az időben a RAI programfelelőse volt, ma pedig marketing-igazgató. Ugyancsak megemlítették Flavio Cattaneo nevét, aki 2003 és 2005 között a RAI vezérigazgatója volt.

A La Repubblica szerint Deborah Bergamini, miután tudomására jutott, hogy Carlo Azeglio Ciampi köztársasági elnök tévényilatkozatot tett II. János Pál elhunytakor, figyelmeztette mind Mediaset-beli kollégáját, mind magát Berlusconit, hogy a miniszterelnök is nyilatkozzon.

2005 áprilisában, amikor a tartományi választásokon a jobboldal súlyos vereséget szenvedett, Cattaneo vezérigazgató mindent megtett azért, hogy késleltesse a RAI-ban a kormány szempontjából kedvezőtlen eredmények bejelentését.

Az érintettek tagadták a La Repubblica értesüléseit, a Mediaset pedig közölte, hogy bepereli a lapot, viszont Paolo Gentiloni kommunikációs miniszter a publikált anyagra utalva csütörtökön kifejtette: "Ez Olaszország fotója Berlusconi idején, aki családja vagy politikai többsége révén a televízió egészét ellenőrizte. Tagadhatatlan, hogy a RAI-ra nagyon rossz fényt vet az ügy."

Berlusconi a maga részéről viszont élesen elítélte "a Bergamini asszonyt támadó hiénákat és a sakálokat", továbbá "elfogadhatatlannak és törvénytelennek" minősítette a lehallgatási anyagok közzétételét.

Az, hogy a politikai hatalom befolyásolni próbálja az állami televíziót, nem újdonság, de ha a La Repubblica által ismertetett lehallgatási jegyzőkönyv hitelesnek bizonyul, akkor igazolódik, hogy ez a Berlusconi-kormány (2001-2006) idején volt a legjellemzőbb.

Az olasz sajtó az üggyel kapcsolatban feleleveníti az úgynevezett "bolgár rendelet" esetét. Amikor 2002-ben Berlusconi hivatalos látogatást tett Bulgáriában, a RAI három újságíróját azzal vádolta, hogy ellene intézett támadásaikkal "bűnözők módjára használják fel a televíziót" - és elérte, hogy elbocsássák őket.

Romano Prodi kormánya májusban törvénytervezetet nyújtott be a közszolgálati televízió függetlenségének védelméről. A RAI-nak 11 500 alkalmazottja van, köztük 1500 újságíró, éves bevétele mintegy 3 milliárd euró (772 milliárd forint), de az utóbbi években teret vesztett a Berlusconi érdekeltségét képező Mediasettel szemben.

Forrás: MTI
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Külföld témában
Ön szerint mit várhat a világ Donald Trump elnökségétől?
Trump maga az élő dögvész. Háborút, szegénységet, könnyeket...
Valószínűleg a történelem legmegosztóbb amerikai elnöke lesz, jó pár rossz húzással
Semmi különöset, bár nem szimpatikus.
Semmi különöset, bár szimpatikus.
Jónak tartom Trump kinevezését, a világ jó irányba halad.
Biff Tennen már van, de hol marad Marty Mcfly?
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását