Orosz Tiborék határozottan elhatárolódnak ettől, mivel szerinte a tagság kifejezetten az ellenkezőjére adott felhatalmazást az egyesületnek. Hozzátette, hogy mivel az MKFE képtelen a fuvarozók érdekeit képviselni, kilépnek mögülük, mert szerinte így semmi hasznuk nincsen. Úgy véli, megpróbálják a magyar társadalmat a fuvarozók ellen hangolni, miközben ha a szektort ilyen módon sújtják, az mindenki számára áremelkedést hoz, és a lakosságnak többet kell majd fizetnie.
Felidézte, hogy az MKFE elnöke Barna Zsolt, aki egyben a Waberer’s vezérigazgatója is. Mivel a Waberer’s Tiborcz István érdekeltsége, aki a miniszterelnök veje, szerinte ebből mindenki levonhatja a következtetést, hogy valójában ki kinek az érdekeit képviseli. „Nem a miénket, nem a magyar fuvarozókét, nem a magyar emberekét” – fogalmazott.
Két példán keresztül szemléltette a helyzetet: a Sárospatak és Kisvárda közötti 60 kilométeres szakaszt az új díjszabás miatt autópályán kellene megtenni, ami háromszoros távolságot jelentene, így jelentősen drágább fuvarral járna. A Szeged és Baja közötti mintegy 120 kilométeres út (amelyet az 55-ös főút köt össze) a szabályozás miatt úgy nézne ki, hogy az M5-ösön Budapest felé, onnan az M0-s felé, majd az M6-os útra kanyarodva lenne „szabályos”.
Nem érti, miért nem tiltakoznak a környezetvédők az új rendszer ellen. A büntetési tételeket is át kellene gondolni, mert szerinte elfogadhatatlan, hogy akár háromperces túllépésért is 400 ezer forintos bírság járhat az érintetteknek.
Azt is kijelentette, hogy így Európa legmagasabb útdíját kellene fizetniük, ennél magasabb díj csak Svájcban van. „Csakhogy nincs az a távcső, amiben Svájcot látjuk” – tette hozzá Orosz.
Fotó: Pixabay


