A kormányhivatal a vásárlók érdekében megkezdte a csomagküldő szolgálatok ellenőrzését - tudatta Sára Botond főispán.
Az utóbbi időszakban, írta, megnövekedett számú fogyasztói panasz érkezett a csomagküldő szolgálatok működésével kapcsolatban, Budapest Főváros Kormányhivatala pedig, mint fogyasztóvédelmi hatóság megkezdte az ilyen tevékenységet végző cégek ügyfélszolgálatainak működésével kapcsolatos átfogó ellenőrzését a Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium utasítására.
A hatóság többek között vizsgálja, hogy a cégek ügyfélszolgálatai eleget tesznek-e a fogyasztóvédelmi előírásoknak, különösen a panaszkezelési és tájékoztatási kötelezettségnek.
Hogy ez miben segít a karácsony előtt megnövekedett rendelésszámot bonyolító, közben emberhiánnyal küzdő csomagkülőkön, futárcégeken, az nem derül ki, hiszen vélhetően a főispáni vizsgálat nem oldja meg, aligha tudja elérni, hogy a csomagunkat még időben megkapjuk.
A kormányhivatal mégis azt közölte, hogy az eddig beérkezett panaszokat is kivizsgálják. A karácsonyi időszakra tekintettel a fogyasztók védelme érdekében a kormányhivatal kiemelten kezeli ezeket a panaszokat, ennek érdekében létrehozta a csomagpanasz@bfkh.gov.hu e-mail címet, ahol az érintettek egyszerűen megtehetik bejelentéseiket. Ahelyett - s ezt már a HírExtra teszi hozzá -, hogy azt a csomagküldőt keresnénk meg, akiktől a csomagunkat várjuk...


