A 105-ös és a 210-es vonalakon indulnak a próbajáratok, december elejétől pedig már menetrend szerinti forgalomban is megjelenhet a 82 darabosra tervezett elektromos busz-flotta első része. A kínai gyártó vadonatúj pengeakkumulátoros buszai először Európában Budapesten állnak majd csatasorba, miközben a főváros további dízelbuszokkal is bővíti járműparkját.
Előbb érkeznek, hamarabb állnak forgalomba
Karácsony Gergely főpolgármester közösségi oldalán jelentette be, hogy a BYD elektromos buszok próbaüzeme a tervezettnél jóval előbb kezdődik. Bár eredetileg későbbre várták őket, már hétfőtől megjelennek Budapest utcáin. A tesztüzem célja, hogy a járművek, valamint a sofőrök és a karbantartók is felkészüljenek a december elejére tervezett indulásra.
Az első két vonal, ahol az utasok találkozhatnak velük:
105-ös busz,
210-es busz.
A főváros tervei szerint 2027-ig összesen 82 elektromos busz érkezik Budapestre: 58 szóló és 24 csuklós modell.
A járműveket az ArrivaBus Kft. üzemelteti majd. A társaság még tavaly októberben jelentette be, hogy az E3 és E4 közösségi közlekedési tenderek keretében – tartalékjárművekkel együtt – 82 tisztán elektromos BYD buszt biztosít a fővárosnak. Ez a flotta Európában elsőként alkalmazza majd a BYD legújabb, úgynevezett „pengeakkumulátoros” technológiáját napi menetrendi forgalomban.
Modern fedélzeti rendszerek, kényelmi extrák és biztonsági funkciók
A BYD-buszok felszereltsége már első ránézésre is jelzi, hogy a főváros valóban egy új generációs flottát szeretne bevezetni. Az új járművek többek között az alábbi funkciókkal rendelkeznek:
teljes alacsonypadlós kialakítás,
fedélzeti kamerarendszer,
infraérzékelős automata ajtók,
korszerű vezetéstámogató rendszerek:
holttérfigyelő,
gyalogos- és kerékpárosérzékelő,
tolatássegítő,
vezetői fáradtságfigyelő,
klimatizált utastér,
számos USB-töltési pont,
digitális tükrök a sofőrök számára,
fűthető vezetőülés.
Az utastérben nagy, tágas elsőbbségi terület áll rendelkezésre kerekesszékek és babakocsik számára, valamint lehetőség van kerékpárszállításra is. A háttérben dolgozó töltési rendszer optimalizálja az éjszakai töltést és a nappali üzemeltetést, így a buszok energiahatékonyan illeszthetők a menetrendbe.
A BYD buszok érkezése nemcsak egy újabb járműfejlesztés: egy nagyobb, hosszú távú folyamat része, amely a főváros közlekedésének fenntarthatóbbá tételét célozza.
Fotó: Pixabay


