2021. november 30. - András, Andor

Mi van az 5G-vel?

A felhasználóknak egyelőre nem sürgős átállni az 5G-s technológiára, a piaci szereplők együttműködése gyorsíthatja az új technológia elterjedését - derül ki a Deloitte felméréséből, amelyet csütörtökön küldött az MTI-nek.
2021. november 25. csütörtök 13:09 - HírExtra

A fogyasztók többnyire elégedettek mobilszolgáltatóikkal, csomagjaikkal és eszközeikkel, így nem érzik sürgősnek a váltást 5G-re. Ezzel együtt növekvő fogyasztói kereslet tapasztalható az 5G iránt: ennek elérhetősége már az egyik legfontosabb szempont azon felhasználók  körében, akik a következő évben szolgáltatóváltáson gondolkodnak. A felmérésre választ adók az 5G szolgáltatás elérhetőségét a három legfontosabb tényező közé sorolták új szolgáltató kiválasztásakor az ár-érték arány és a hálózat minősége mellett.
    
A megkérdezettek többsége szerint jelenlegi telefonjuk minden fontos tulajdonsággal rendelkezik. A készülékük segítségével elsősorban üzeneteket (47 százalék) és e-maileket (37 százalék) küldenek, fényképeket és videókat készítenek (34 százalék), illetve a közösségi oldalakat (29 százalék) látogatnak. Ezekre a tevékenységekre egy régebbi, 4G képes telefon többnyire ugyanolyan alkalmas, mint egy új, drágább 5G-s modell. A felmérés válaszadói közül csak minden harmadik nyilatkozott úgy, hogy egy éven belül 5G szolgáltatásra váltana.
    
Zaránd Miklós, a Deloitte technológiai tanácsadás üzletágának partnere a közlemény szerint elmondta: ahogy a korábbi mobilhálózatok bevezetésekor a fogyasztókat most is ösztönözni kell arra, hogy egy új hálózatra váltsanak.
    
Az év végére már megközelíti a 580 milliót az 5G előfizetések globális száma, további terjedése pedig a távközlési vállalatokra, az eszközgyártókra és az őket támogató tágabb ökoszisztémára is kedvezően hat. Mindez arra ösztönzi a piaci szereplőket, hogy együttműködjenek az 5G használatának intenzívebbé tétele érdekében. 

Az eszközgyártók az erősödő kereslettel növelhetik az eladásokat, miközben a telekommunikációs szolgáltatók teljesíteni tudják a magasabb hálózati sebességre és megbízhatóbb adatátvitelre vonatkozó fogyasztói elvárásokat - ráadásul ezt alacsonyabb költséggel tehetik meg. Az 5G előfizetéssel rendelkező ügyfelek és az ilyen eszközök számának bővülése az alkalmazás- és tartalomkészítőknek teremt piacot: a fogyasztók utazási, sportolási, vásárlási vagy szórakoztatási szokásait potenciálisan forradalmasító új szolgáltatások és fogyasztói élmények fejlesztésére adnak alkalmat.
    
Hasonlóra számítanak, mint a 4G-LTE bevezetésénél: ahogyan egyre több, csak 5G-n működő alkalmazás jelenik meg, annál gyorsabban vezet az 5G tömeges elterjedéséhez a fogyasztói kíváncsiság - mondta Hosszu Gábor, a Deloitte technológiai tanácsadás üzletágának igazgatója.
 

Forrás: MTI
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Gazdaság / HR témában
Ön miként vélekedik a magyar gazdaságról?
A gazdaságunk szárnyal, határ a csillagos ég!
A gazdaságunk bár a levegőben van, magassága legfeljebb másfél méter, sebessége egy csigával azonos.
A gazdaságunk valaha szárnyalt, jelenleg a sütőben sül, zöldségkörettel.
A reformok működnek
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását