2020. július 9. - Lukrécia

A keresőoptimalizált szövegírás jellemzői

A szövegírás egyre népszerűbb tartalommarketing eszköz, hiszen az érdeklődők először a weboldal szövegével találkoznak. Éppen ezért fontos, hogy a weblapon elég megnyerő legyen tartalom, és valódi mondanivalóval bírjanak a bejegyzések.
2020. április 11. szombat 09:29 - HírExtra

Ha a látogatók nem érzik elég hasznosnak azt, amit olvasnak, akkor gyorsan a “vissza” gombra kattintanak, hogy máshol keressék a választ a kérdéseikre. A szövegírás pedig, egy másik aspektusból is fontos eleme a marketingnek. Ha az írások felépítésben, tartalomban is megfelelnek a feltételeknek, akkor a Google is pozitívan értékeli a weboldal tartalmát, ennek pedig sok pozitív következménye van. 

A szövegírás akkor hatékony, ha folyamatos

keresőoptimalizált szövegírás egyik legfontosabb ismérve az, hogy folyamatos. Sokan elkövetik azt a hibát, hogy nem frissítik rendszeresen a weboldaluk tartalmát. Ez egyrészt azért hátrány, mert az emberek azokat a weblapokat látogatják szívesen, ahol mindig friss olvasnivaló várja őket. Másrészt pedig a Google is akkor fogja értékesnek minősíteni az oldalt, ha a keresőrobotok azt jelzik, hogy folyamatosan vannak új bejegyzések.

Az, hogy milyen gyakran érdemes új bejegyzéseket készíteni, változó lehet. Ennek a kérdésnek a megválaszolása nagymértékben függ a célközönségtől, az online jelenlétüktől, illetve attól is, hogy a vállalkozó milyen időközönként tud ugyanolyan minőségben, terjedelemben szövegeket készíteni. A rendszeresség nagyon fontos, de arról sem szabad megfeledkezni, hogy az írások felépítés, illetve tartalom tekintetében is megfeleljenek az elvárásoknak. Elvégre mit ér a tartalom, ha senki sem olvassa, és a rangsorolást illetően sem minősül értékesnek?

Felépítés, tartalom, mondanivaló

Amikor a tartalommarketing kialakítására, esetleg újragondolására kerül sor, akkor nagyon fontos, hogy a szövegek felépítését, tartalmát, illetve mondanivalóját is górcső alá vegyük. A látogatók nem szeretik a kusza gondolatmenetű, tagolatlan, “félrebeszélős” bejegyzéseket, amik mögött nincs valódi mondanivaló. Abból kell kiindulni, hogy az emberek válaszokat, megoldásokat akarnak, és addig nem hagyják abba a világhálón történő szörfölést, míg rá nem lelnek arra, amit keresnek.

A felépítés, tartalom tekintetében a Google ad olyan iránymutatásokat, amiket érdemes megfogadni, hiszen azok segítenek jobb helyezést elérni a találati listában. Mert bizony a verseny nagyon éles, már a jelen helyzetben is. A vállalkozói kedv pedig egyre csak nő, ami azt jelenti, hogy a jövőben még ennél is több lesz a konkurens, akit be kell előzni. 

Szövegírás és linképítés

A szövegírás nem merül ki a weboldal tartalmának megtervezésében, illetve a rendszeres bejegyzésgyártásban. A PR cikkek megírására is szükség lehet, ezek a szövegek ugyanis nagy segítséget nyújtanak a linképítésben. A keresőoptimalizálás tekintetében igen lényeges kérdés, hogy a weboldalra mutatnak-e külső hivatkozások, és ha igen, akkor milyen erősségű oldalakról, illetve milyen mennyiségben.

A tapasztalatok azt mutatják, hogy egy weblap minél több értékes linket szerez, annál előrébb kerülhet a Google keresési listában. Ugyan a linképítésre több lehetőség is van, de ezek közül csak kevés olyan alternatíva létezik, amik valóban hatékonyan tudják hozni az eredményeket. Nem véletlen, hogy sokan végül a PR cikkek írása mellett teszik le a voksukat, ugyanis ez egy bizonyítottan bevált technika. 

Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Életmód témában
Drogok legalizálása?
Igen
Egyes fajtákat, rendezett, ellenőrzött körülmények között igen
Soha!
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását