2024. március 28. - Gedeon, Johanna

Mi tegyünk ha rossz fogászati kezelést kapunk?

Az ember életében a fogászati beavatkozások hosszú távú befektetések, ezért felmerül a kérdés, hogy mit tehetnek akkor, ha nem elégedettek a részükre elvégzett - általában igencsak költséges - fogászati magánszolgáltatásokkal. A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége jó tanácsokkal segíti a fogyasztókat.
2016. június 15. szerda 12:56 - HírExtra

Ha egy szolgáltatás hibás, akkor azért a vállalkozás felelősséggel tartozik. Nincs ez másként a fogászati-, illetve fogorvosi magánszolgáltatásokkal sem. Amennyiben a fogyasztó bármilyen rendellenességet tapasztal hat hónapon belül (például: a beavatkozás utáni folyamatos fájdalom), akkor panaszt tehet és kérheti, hogy ingyen végezzék el a szolgáltatást újra. Ez alól akkor mentesül a vállalkozás, ha bizonyítja, hogy körültekintően járt el és a hiba oka csak a beavatkozást követően keletkezett.

Itt is rendkívül lényeges, hogy a fogyasztó kérjen – ha nem kapott – számlát, nyugtát az elvégzett szolgáltatásról, mivel ennek birtokában érvényesítheti jogait utóbb, ha nem elégedett a minőséggel.

Nem árt tehát körültekintően eljárni és megfogadni az alábbiakat.

1.A magánrendeléseken folyó kezelésekre a cégek általában – a jogilag kötelező hat hónapon túli - plusz garanciát is vállalnak, ezért még azok igénybevétele előtt (szolgáltatásnyújtás előtt) tájékozódjanak a fogyasztók annak időtartamáról (az egyes kezeléstípusoknak eltérő a garanciaidejük), valamint fontos, hogy érvényességének feltételeivel (például kontroll vizsgálatokon történő rendszeres megjelenés, rendeltetésszerű használat, szakszerű tisztítás és ápolás, javasolt szájhigiéniai előírások betartása) is teljes körűen tisztában legyenek.

Több esetben ezen garancia feltételek már a rendelőben történő megjelenéskor, a kihelyezett Betegtájékoztatókból is megismerhetőek, illetve szinte minden esetben az adott vállalkozás internetes honlapján is elérhetőek. Tájékozódjanak tehát ezekről időben a fogyasztók!

2.Jó tudni, hogy ha a beteg követte az orvos által előírt utasításokat, megjelent a kötelező kontrollvizsgálatokon stb., és mégis problémája adódna, akkor az orvos – az önként vállalt garancia ideje alatt - ingyen, vagy - adott esetben anyagköltség fejében, ha így állapodnak meg - köteles kijavítani a hibát.

3.Több vállalkozás úgynevezett „garancialevelet” ad át a kezelések után, ezért erre figyeljenek a fogyasztók, hogy átvegyék és megőrizzék azt. (Implantátum esetén pl. gyakori, hogy „útlevelet” kap a fogyasztó, amelyben pontosan rögzítésre kerül, hogy milyen típusú és méretű implantátum került beültetésre, így ennek segítségével akár évtizedek múlva is, a világ bármelyik pontján a hozzáértő szakorvos azonnal be tudja azonosítani az implantátumokat és szakszerűen tud kezelést elvégezni.)

4.Dokumentáció: ha magánorvost választanak a fogyasztók, mindig kérjenek számlát. Ezen szerepelnie kell a pontosan kifizetett összegnek és az ezért nyújtott szolgáltatásnak is. (Beültetett eszközök esetében ezeket is listázni kell, mert így hiba esetén akár a gyártó is felelősségre vonható.)

Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Legfrissebb hírek
Legolvasottabb hírek
Legfrissebb írásaink
Legolvasottabb írásaink
Szavazás Életmód témában
Drogok legalizálása?
Igen
Egyes fajtákat, rendezett, ellenőrzött körülmények között igen
Soha!
ÁLLÍTSA BE A DÁTUMOT ÉS MEGTUDJA MI TÖRTÉNT AZNAP A VILÁGBAN
A HírExtra különleges időgépével nem csupán egyetlen hírre, de az adott nap teljes híranyagára rátalálhat, az oldal fennállása óta.
Dátum: - - Idő: -
FOTÓTÁR
Felkapcsolták a margitszigeti futókör LED-világítását